مقابله با بیش‌فعالی در کودک قبل از تولد

مقابله با بیش‌فعالی در کودک قبل از تولد

عدم تحمل مواد شیمیایی در مادران می تواند باعث ابتلای فرزندشان به اختلال بیش فعالی یا اوتیسم شود. برای پیشگیری از بروز بیماریهایی مانند بیش فعالی و اوتیسم پس از تولد، بهتر است مادران باردار از تماس با مواد شیمیایی پرهیز کرده و از آن ها فاصله بگیرند.

محققان می‌گویند زنانی که از عدم تحمل مواد شیمیایی رنج می‌برند ۲ تا ۳ برابر دیگر زنان ممکن است کودکان مبتلا به اوتیسم یا بیش فعال داشته باشند. به گفته محققان دانشگاه Texas Health Science center de san Antoion در آمریکا، بررسی‌های انجام گرفته روی اوتیسم در وزارت بهداشت این کشور نشان داده است ۱۰ تا ۳۰ درصد جمعیت آمریکا مبتلا به عدم تحمل مواد شیمیایی هستند و یک‌ششم کودکان نیز از اوتیسم یا بیش‌فعالی رنج می‌برند.

از جمله مواردی که باعث بروز عدم تحمل شیمیایی می‌شود می‌توان به داروها، آفت‌کش‌ها، بنزین، گازهای فرار وسایل نقلیه، ترکیب‌های رنگی، لاک و… اشاره کرد. در حال حاضر تحقیقات بسیاری نشان داده این مواد باعث ایجاد اختلال در کارکرد غدد درون‌ریز می‌شوند اما بر اساس تحقیقی که در مجله آمریکایی Board of family Medicine منتشر شده است

مادرانی که دچار عدم تحمل به مواد شیمیایی هستند ۳ برابر دیگر زنان دچار بیش‌فعالی و اوتیسم می‌شوند. محققان برای اثبات این قضیه ۲۸۲ مادر کودک اوتیستیک و ۲۵۸ مادر کودک بیش‌فعال و ۱۵۴ مادر کودک سالم را زیر نظر گرفتند. از تمامی این مادران تستی گرفته شد تا مشخص شود تا چه حد به مواد شیمیایی عدم تحمل نشان می‌دهند.

بررسی روی کودکان نیز نشان داد کودکان مبتلا به اوتیسم و کودکان بیش‌فعال در مقایسه با سایر کودکان ضعیف‌تر هستند. کودکان بیش‌فعال ۱/۷ برابر کودکان سالم دچار عفونت‌ و ۲ برابر دچار آلرژی، تهوع، سردرد و گیجی و اختلال‌های تنفسی می‌شدند. محققان می‌گویند برای اثبات این ادعا همچنان به تحقیقات بیشتری نیاز است اما به هر حال متخصصان توصیه می‌کند تمامی افراد مخصوصا خانم‌های باردار از مواد شیمیایی دوری کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.