مقابله با خطر سرطان پستان با میوه ها و سبزیجات رنگی

مقابله با خطر سرطان پستان با میوه ها و سبزیجات رنگی

محققان به تازگی برای کنترل و درمان سرطان پستان ازمیوه ها و سبزیجات کمک گرفته ان آن ها معتقدند این خوردنی های سالم می توانند از بدن بیماران در برابر سرطان پستان مراقبت کنند بتاکاروتن و  کارتونوئید موجود در انواع میوه ها و سبزیجات رنگی می تواند در این زمینه مفید باشد.

محققان می‌گویند افرادی که میزان دریافت کارتن A و کارتن B بالایی دارند کمتر به دیابت نوع ۲ مبتلا می‌شوند. طبق مقاله‌ای که در مجله Nutrition ، metabolism &cardiovascular منتشر شده است کاراتونوئیدها رنگدانه‌های طبیعی موجود در میوه و سبزیجات زرد، نارنجی، قرمز و سبز تیره هستند.

این آنتی‌اکسیدان‌ها در عین حال که نقش محافظتی در برابر ابتلا به سرطان پستان بازی می‌کنند، می‌توانند با کاهش استرس اکسیداتیو از ابتلا به دیابت نوع ۲ هم پیشگیری کنند. در تحقیقی روی ۳۷۸۴۶ فرد، محققان میزان دریافت بتاکاروتن و لیکوپن را در داوطلبان به مدت ۱۰ سال زیر نظر گرفتند. بررسی‌ها نشان داد داوطلبان به طور میانگین ۱۰ میلی‌گرم کارتونوئید مصرف می‌کردندکه میزان بتاکاروتن و لیکوپن در مقایسه با سایر کارتونوئیدها بیشتر بود. نتایج تحقیقات نشان داد هر چه میزان مصرف کاراتن A و B بالاتر باشد، احتمال ابتلا به دیابت کمتر می‌شود. در این تحقیق ۹۹۵ نفر مبتلا به دیابت شدند اما نتایج نشان داد بالا بودن میزان بتاکارتن در خون تا ۲۲ درصد و کاراتن A تا ۱۵ درصد احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *