مقابله با دیابت با محصولات لبنی کم چرب

مقابله با دیابت با محصولات لبنی کم چرب

محصولات لبنی از فواید زیادی برای سلامتی ما برخوردار هستند و می توانند از ما در برابر ابتلا به امراض قندی مراقبت کنند. طی تحقیقات مختلف پژوهشگران ثابت شد کسانی که از رژیم غذایی سرشار از لبنیات پیروی کرده اند در معرض ابتلا به دیابت قرار ندارند.

وقتی که می‌خواهیم درباره خوردن چربی‌های لبنی صحبت کنیم و تعیین کنیم که چه مقدار از آن‌ها برای بدن افراد مبتلا به دیابت کافی است، باید به آزمون‌های غربالگری مراجعه کنیم. وقتی که چربی‌های لبنی در بدن انسان تجزیه می‌شوند، به شکل اسیدهای چرب خاصی درمی‌آیند که به آن‌ها پنتادکانوئیک اسید، هپتادکانوئیک اسید و ترانس-پالمیتولئیک اسید می‌گویند. این چربی‌ها به‌طور طبیعی در بدن ساخته نمی‌شوند و ما باید آن‌ها را از طریق رژیم غذایی دریافت کنیم.

اگر واقعا می‌خواهیم مزیت‌ها یا خطرات احتمالی استفاده از چربی‌های لبنی را درک کنیم، شاید بهتر باشد که اول از همه سطح این اسیدهای چرب را در بدن اندازه‌گیری کنیم و ببینیم که آیا نشانگر خطری برای بیماری هستند یا خیر. گروهی از محققان دانشگاه تافتس و هاروارد با توجه به همین پیش‌زمینه،به بررسی این موضوع پرداختند که آیا سطح بالای اسیدهای چرب دریافت‌شده از طریق محصولات لبنی، با خطر ابتلا به دیابت ارتباطی دارد؟ نتایج نهایی نشان داد که خطر ابتلا به دیابت در بین کسانی که بالاترین مصرف لبنیات را دارند، کمتر از دیگران است. در واقع، مشخص شد که خطر ابتلا به دیابت در بین آنان، با توجه به اسیدهای چرب مختلف، ۴۴ تا ۵۲ درصد کمتر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *