مقابله با ذات‌الریه با ویتامین دی

مقابله با ذات‌الریه با ویتامین دی

برای مقابله با بیماری ذات‌الریه برخی روش های موثر وجود دارند که با در پیش گرفتن آن ها می توانید این بیماری را از خود دور کنید.مکمل های ویتامین دی در تقویت سیستم ایمنی بدن این بیماران تاثیرات مفیدی خواهند گذاشت.

میکروب‌های متفاوتی عامل ذات الریه هستند. اگرچه بعضی از این میکروب‌ها شایع و تشخیص آنها آسان است، اما در مواردی تشخیص عامل بیماری بسیار مشکل می‌باشد. عفونت ریه می‌تواند در اثر باکتری ،ویروس یا قارچ ایجاد شود. در اغلب موارد باکتری‌ها عامل اصلی ایجاد بیماری هستند.

عوامل عفونی معمولا در ریه افراد سالم وجود ندارند. گاهی اوقات آن‌ها توسط جریان خون به ریه‌ها می‌رسند، ولی اغلب همراه با نفس کشیدن توسط قطرات ریز آب موجود در هوای تنفسی به ریه‌ها منتقل می‌شوند.

فرد دچار عفونت، با عطسه و سرفه میکروارگانیسم ها را وارد هوا می‌کند. برخی از میکروارگانیسم ها خصوصا ویروس‌ها همراه تنفس وارد ریه می‌شوند. بعضی از میکروب هایی که به طور معمول در حلق افراد زندگی می‌کنند بی ضرر هستند. در صورتی که شخص به هر علت از جمله به علت ابتلا به ویروس، ضعیف شده باشد این میکروب ها به درون ریه‌ها راه می‌یابند.

ویتامین D از طریق کاهش پروتئین‌های التهابی مضر، به کارکرد بهتر سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، و در عین حال، میزان پروتئین‌های مفید ضدمیکروبی را افزایش می‌دهد که می‌توانند میکروب‌های مهاجم را از بین ببرند، دقیقا مثل همان میکروب‌هایی که باعث بیماری ذات‌الریه می‌شوند.

به همین دلیل است که متخصصان معتقدند اگر میزان ویتامین D کافی در بدن افراد وجود داشته باشد، می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و از این طریق خیلی بهتر علیه عفونت‌های مختلف مثل ذات‌الریه مبارزه کند.

در واقع، وقتی که ویتامین D کافی در بدن فرد وجود نداشته باشد، لایه‌های محافظ سلول‌ها به‌اندازه کافی قدرت ندارند تا از بدن حفاظت کنند، و به همین دلیل است که باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌توانند خیلی راحت‌تر در این حالت وارد بدن شوند و بیماری ایجاد کنند.

محققان فکر می‌کنند که کمبود ویتامین D می‌تواند یکی از عوامل مهم در ابتلا به ذات‌الریه و شدت علائم آن باشد. حتی بعضی از محققان معتقدند که مصرف مکمل‌های ویتامین D توسط افراد مبتلا به ذات‌الریه، به آن‌ها کمک می‌کند تا سریع‌تر بهبود پیدا کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *