مقابله با سرطان‌های دهانی با جوانه بروکلی

مقابله با سرطان‌های دهانی با جوانه بروکلی

اگر می خواهید از سرطان های خطرناک در امان بمانید پیشنهاد می کنیم از مصرف جوانه کلم بروکلی غافل نشوید باکتری های عامل سرطان های دهانی و سرطان معده با مصرف این ماده غذایی طبیعی سرکوب شده و از بین می روند.

طبق تحقیقات اخیر پژوهشگران، ترکیبات موجود در جوانه کلم‌ بروکلی می‌تواند از بروز تومورهای دهان و حلق پیشگیری کند. طبق بررسی‌های محققان دانشگاه پیتسبورگ آمریکا و براساس نتایجی که در کنگره تحقیقات سرطان آمریکا ارائه شد وجود ترکیبی به نام سولفروفان در سبزیجاتی نظیر کلم‌ بروکلی و کلم سفید می‌تواند جلوی بروز سرطان‌های دهانی را بگیرد. محققان بررسی‌های خود را روی موش‌ها انجام دادند و برای آنکه از صحت این ماجرا در انسان نیز مطمئن شوند ۱۰ فرد سالم را زیر نظر گرفتند و از آنها خواستند آب سبزیجات حاویجوانه بروکلی مصرف کنند. این آزمایش روی۴۰ فرد مبتلا به سرطان‌های دهانی نیز انجام شد و به این افراد کپسول‌هایی پر شده‌ از جوانه بروکلی به شکل پودر داده شد. نتایج حاصله نشان داد ترکیب جوانه بروکلی از بروز سرطان پیشگیری می‌کند و حتی در افراد مبتلا جلوی پیشرفت‌ بیمار را می‌گیرد.

محققان آمریکایی دریافتند که جوانه‌های سه روزه کلم بروکلی، باکتری Helicobacter pylori که عامل اصلی بروز سرطان معده می باشد را سرکوب می کنند.
جد فاهی از دانشکده پزشکی جان هاپکینز، معتقد است که تاثیر پیشگیرانه sulforaphane و phytochemical موجود در بروکلی برای تقریبا دو دهه گذشته شناخته شده است اما برای نخستین بار است که یک طرح پژوهشی تاثیر مصرف بروکلی بر جلوگیری از سرایت باکتری که منجر به سرطان معده می شود را نشان می هد.
محققین از ۴۸ مرد و زن ژاپنی که باکتری Helicobacter در آنها سرایت کرده بود ثبت نام به عمل آورده وروزانه مقدار ۷۰ گرم جوانه بروکلی یا یونجه را برای مدت هشت هفته برای آنان تجویز کردند و پس از آن شدت انتشار باکتری یاد شده را در روز نخست، هفته چهارم و هشتم آزمایش کردند.
پژوهشگران یاد شده در نتیجه گیری خود که در Cancer Prevention Research چاپ شد اعلام کردند که سطح انتشار باکتری یاد شده به طور چشمگیری در بیماران یاد شده کاهش یافت اما در بیمارانی که جوانهیونجه مصرف کردند به همان مقدار قبل باقی ماند.

به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.