مقابله با سرطان زنانه با پاپ اسمیر

مقابله با سرطان زنانه با پاپ اسمیر

سرطان دهانه رحم با تست پاپ اسمیر قابل تشخیص و بررسی خواهد بود، اکثر بانوان باید این غربالگری مهم را انجام دهند؛ تست پاپ اسمیر می تواند از مرگ زنان ناشی از سرطان پیشگیری کند، توصیه های متخصصین زنان را در این باره مطالعه کنید.

مطالعات محققان گروه انکولوژی زنان دانشگاه آلاشباما در بیرمنگام نشان می دهد که تست غیر تهاجمی HPV برای تشخیص سرطان رحم، بسیار دقیق تر از تست پاپ اسمیر است. چندی پیش سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، برنامه ای را برای آزمایش ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) انجام داد. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه آلاباما در جهت حمایت از برنامه FDA ، نشان می دهد که تست غیر تهاجمی HPV نسبت به غربالگری پاپ اسمیر،روش بسیار دقیق تری برای تشخیص سرطان دهانه رحم است. توصیه شده است که تست پاپ اسمیر هر سه سال یکبار انجام شود، ولی تست HPV را می توان با وقفه های دلخواه انجام داد و هیچ ممنوعیت زمانی برای آن وجود ندارد. محققان به تمام زنان بالای ۲۵ سال توصیه می کنند که به صورت مستمر این آزمایش را برای اطمینان از سلامت خود تکرار کنند. درصورت وجود HPV مثبت، برای تشخیص نهایی از تست پاپ اسمیر هم استفاده می شود.

دو گونه مختلف ژنتیکی HPV ، عامل ۷۰ درصد از سرطان های مهاجم دهانه رحم محسوب می شوند. سرطان رحم مهمترین عامل مرگ ناشی از سرطان در زنان محسوب می شود. به گزارش انجمن سرطان آمریکا، خوشبختانه مرگ و میر ناشی از این عارضه طی چهار دهه گذشته کاهش پیدا کرده است؛ چرا که زنان اهمیت آزمایش های غربالگری را درک کرده اند. نتایج این تحقیقات در نشریه Gynecologic Oncology منتشر شده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.