مقابله با سرطان سینه با شیردهی

مقابله با سرطان سینه با شیردهی

اگر می خواهید از شر سرطان سینه در امان بمانید پیشنهاد می کنیم از شیردهی به نوزادتان غافل نشوید این کار می تواند ریسک ابتلا به سرطان سینه را از شما دور کند. جدیدترین تحقیقات در این زمینه خبر از تاثیرات مفید شیردهی نوزاد بر ابتلا به سرطان سینه در بانوان میدهد.

اخیرا در مجلۀ National Cancer Institute تحقیقی به چاپ رسیده است که نشان می دهد شیر دادن می تواند احتمال عود سرطان سینه را در زنانی که قبلا به یکی از زیر گروه های سرطان سینه مبتلا بوده اند تا ۳۰ درصد کاهش دهد. محققان این تحقیق که متشکل از یک گروه تحقیقاتی از بیمارستان Kaiser Permanente در اوکلند می باشد این ادعا را کرده اند که تحقیق آنها اولین تحقیقی است که نقش سابقۀ شیر دادن را در عود سرطان سینه بررسی می کند.

محققان این تحقیق دریافتند که شیر دادن باعث بهبود وضعیت زنان مبتلا به سرطان لومینال A شده است.به بیان دیگر، زنانی که سابقۀ شیر دادن داشته اند ، احتمال عود سرطان سینه در آنها ۳۰ درصد کمتر بوده. علاوه بر این، احتمال مرگ مادران شیرده به دلیل لومینال A بیست و هشت درصد کمتر بود.در پایان محققان به این نتیجه رسیده اند که آن گروه ازمادران شیردهی که ۶ ماه یا بیشتر به کودک خود شیر داده اند در مقابل عود سرطان سینه مصون تر هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *