مقابله با سرطان پستان با استفاده از ویتامین دی

مقابله با سرطان پستان با استفاده از ویتامین دی

اگر می خواهید به سرطان پستان دچار نشوید بهتر است از منابع ویتامین دی بیشتری استفاده کنید .  مکمل ویتامین دی، یا میگو و ماهی در این زمینه کمک زیادی به شما میکنند. این ویتامین می تواند جان مبتلایان به سرطان ریه را نجات دهد.

ویتامین D یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که به جذب کلسیم برای ساختن دندان‌ها و استخوان‌های قوی و محکم کمک می‌کند. ضمنا می‌تواند در مقابله با سرطان هم موثر باشد. در واقع، ویتامین D براساس مطالعاتی که انجام شده است، رشد سلول‌های سرطانی را محدود می‌کند. آخرین گزارشی که درباره ویتامین D در American Association for Cancer Research (AACR) ارائه شد، نشان داد که ارتباطی بین افزایش مصرف ویتامین D و کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان وجود دارد. در واقع، محققان به این نتیجه رسیدند که ویتامین D، خطر ابتلا به سرطان پستان را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

یکی از مطالعات دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که ویتامین D می‌تواند میزان بقای بیماران مبتلا به سرطان ریه را افزایش دهد. در واقع، میزان بقا در میان کسانی که تحت عمل جراحی برای سرطان ریه قرار گرفته‌اند و بیشترین میزان مصرف ویتامین D را داشته‌اند، ۵۶ درصد بوده است. متخصصان مختلفی از موسسه‌های معتبر همیشه به همه انسان‌ها توصیه می‌کنند که مصرف ویتامین D را به هزار واحد بین‌المللی در روز برسانند. به نظر آنان، مصرف بیشتر ویتامین D دارای اثرات محافظتی مطلوبی است. اگرچه ویتامین D بیشتر با شیر شناخته می‌شود، اما غذاهای دریایی مثل میگو و ماهی سالمون نیز حاوی ویتامین D زیادی هستند.

 

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را نیز مطالعه کنید:

علائم شایع کمبود ویتامین های مختلف در بدن


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *