مقابله با علائم TDAH

مقابله با علائم TDAH

اگر می خواهید شیرخوارتان به علائم TDAH دچار نشود پس شیرمادر را از وی دریغ نکنید، بهتر است بدانید از شیر گرفتن زودهنگام کودکان باعث ابتلای شیرخوار به  TDAH خواهد شد. این اختلال بیشتر در نوزادانی مشاهده می شود که از شیرمادر بی بهره بوده اند.

کودکانی که از شیر مادر تغذیه ‌‌‌می‌‌کنند، کمتر از کودکان دیگر به بیماری‌‌‌های عفونی دچار ‌‌‌می‌‌شوند. علاوه بر این کمتر در معرض ابتلا به آلرژی و آسم قرار ‌‌‌می‌‌گیرند. اما آیا شیردهی و تغذیه از شیر مادر این قابلیت را دارد که در سنین بعدی ازابتلای به TDAH پیشگیری کند؟ براساس نتایج بدست آمده از تحقیقات، شیردهی تا حدودی این قابلیت را داراست. محققان لهستانی یک گروه ۱۰۰ نفری از کودکان بین سنین ۴ تا ۱۱ سال را مورد بررسی قرار دادند.

در ‌‌‌میان این کودکان، ۶۰ نفر دارای علائم TDAH بودند. آنها کشف کردند که ۶۰ درصد از این ۶۰ نفر، تنها سه ماه از سینه مادر تغذیه کرده بودند. در ‌‌‌میان کودکانی که از ابتلای به TDAH مصون مانده بودند، تنها یک سوم از آنها به مدت بیشتری از شیر مادر تغذیه شده بودند. علیرغم نارسایی و نکات مبهم این تحقیق، دانشمندان کماکان معتقدند که از شیر گرفتن زودهنگام کودکان، ‌‌‌می‌‌تواند بعضی از آنها را در سنین بعدی مستعد ابتلا به TDAH کند،چرا که شیرمادر منبع غنی اسیدهای چرب مهم است، اسیدهایی که برای رشد مغز و چشم‌‌‌‌ها بسیار لازم و ضروری هستند. وزارت بهداشت کانادا توصیه ‌‌‌می‌‌کند که یک شیرخوار سالم باید حداقل ۶ ماه متوالی از شیر مادر تغذیه کند و اگر بنا به دلایلی این توصیه عملی نشد، از شیر حاوی اسید دوکوزاهگزانوئیک DHA استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.