مقابله با نارسایی قلبی با کاهش مصرف نمک

مقابله با نارسایی قلبی با کاهش مصرف نمک

نارسایی قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در جوامع امروزی به شمار می رود برای پیشگیری از این عارضه بهتر است بیشتر به سلامت قلب و عروق خود اهمیت دهید. کاهش مصرف نمک تاثیر زیادی بر بهبود عملکرد قلب و عروقتان خواهد گذاشت.

چندین دهه است که پزشکان از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی می‌خواهند تا مصرف نمک را برای حفظ سلامتی‌شان کاهش دهند، اما یکی از جدیدترین مطالعات محققان نشان می‌دهد که این توصیه ممکن است مضر باشد. در واقع، هرچند این مطالعه چیزی را ثابت نمی‌کند،‌ اما نشان می‌دهد که این توصیه به‌طور بالقوه خطر مرگ یا بستری شدن را برای افراد مبتلا به نارسایی قلبی افزایش می‌دهد.

محققان در این مطالعه، ۸۳۳ بیمار را تحت بررسی قرار دادند که رژیم غذایی ۱۳۰ نفرشان براساس محدودیت سدیم تنظیم شده بود و ۱۳۰ نفر دیگرشان هیچ محدودیتی برای مصرف سدیم در رژیم غذایی‌شان نداشتند. نتایج نهایی نشان داد ۴۲ درصد از بیمارانی که رژیم غذایی‌شان براساس محدودیت سدیم تنظیم شده است، به دلیل بیماری قلبی مرده‌اند یا در بیمارستان بستری شده‌اند. این در حالی بود که این میزان در گروه دیگر به ۲۶ درصد رسید. براساس گزارشی که از این مطالعه در JACC: Heart Failure منتشر شده است،بیمارانی که مبتلا به نارسایی قلبی متوسط هستند و از رژیم غذایی کم‌سدیم استفاده می‌کنند، ۸۵ درصد بیشتر احتمال دارد که بر اثر بیماری قلبی بمیرند یا نیاز به بستری شدن داشته باشند. با این‌حال، مسئولان این مطالعه تاکید می‌کنند که یافته‌های‌شان کاملا اولیه هستند و نباید نتایج را این‌طور تفسیر کرد که افراد مبتلا به نارسایی قلبی می‌توانند به‌راحتی در مصرف نمک زیاده‌روی کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *