مقابله با هوس مصرف شیرینی

مقابله با هوس مصرف شیرینی

اگر می خواهید هوس خوردن شیرینی جات را از سرتان به در کنید و احساس گرسنگی کاذب را از خود دور کنید بهتر است راهنمایی های ما را در این بخش مطالعه کنید . هوس های شدید غذایی را می توانید با برخی راهکارهای ذهنی برطرف کنید.

اگر شب گذشته را خیلی بد خوابیده‌اید، احتمالا روز بعد می‌خواهید از هر غذایی که دست‌تان به آن می‌رسد بخورید! وقتی که خسته‌اید بیشتر احتمال دارد که هوس خوردن کربوهیدرات و مواد قندی کنید تا حال بهتری داشته باشید. ضمنا وقتی شب گذشته را بد خوابیده باشید،

روز بعدی عموما احساس گرسنگی بیشتری خواهید کرد، چون سطح هورمون‌هایی مثل لپتین و گرلین که وضعیت گرسنگی را کنترل می‌کنند، شدیدا دچار کاهش می‌شوند.در واقع، در یکی از مطالعات Mayo Clinic مشخص شد کسانی که ۸۰ دقیقه کمتر از زمان همیشگی‌شان می‌خوابند، روز بعدی تا ۵۵۰ کالری بیشتر از حد عادی غذا می‌خورند.

اگرچه می‌دانید که دلیل تمایل شدید خانم‌ها به خوردن خوراکی‌های پُرنمک یا چیپس‌های سرکه‌ای، در روزهای قبل از شروع قاعدگی، همان تغییرات هورمونی است، اما یکی از مطالعات دانشگاه پنسیوانیا نتایج تازه‌ای را درباره این موضوع نشان می‌دهد.در این مطالعه مشخص شد خانم‌هایی که بیشترین میزان هوس‌های مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را دارند،

بیشتر احتمال دارد که بعد از خوردن خوراکی‌هایی که هوس می‌کنند، با مشکلات مربوط به تصویرسازی از بدن خودشان مثل اختلال‌های مربوط به خوردن و احساس گناه مواجه شوند.نویسندگان این مطالعه این فرضیه را طرح می‌کنند: آن دسته از خانم‌هایی که شدیدا سعی می‌کنند کالری‌های روزانه‌شان را محدود کنند، هوس‌های شدیدتری را در دوره‌های قاعدگی تجربه می‌کنند، چون بدن‌شان سعی می‌کند غذا نخوردن‌های قبلی را جبران کند.

اگر بیشتر مواقع علاقه زیادی به خوردن شیرینی از هر نوعی دارید، ممکن است قند خون شما در نوسان باشد. با خوردن شیرینی، کیک، شکلات و نان های شیرین فقط این مشکل را بدتر می کنید زیرا قندخون باعث بیشتر شدن اشتهای شما می شود. بالا و پایین شدن میزان قند خون باعث افزایش تولید انسولین می شود که احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم را در فرد افزایش می دهد.
هنگامی که هوس شیرینی می کنید، به جای این نوع خوراکی ها، میوه مصرف کنید: ترجیحا میوه هایی که مملو از قندهای طبیعی نیستند. به طور کلی، سعی کنید غذاهایی با فیبر بالا، همچون لوبیا، عدس، نخود و مجموعه ای از کربوهیدرات ها همچون دانه های خوراکی را مصرف کنید. این نوع خوراکی ها قند خون شما را تثبیت می کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.