مقابله با پیشرفت بیماری دیابت

مقابله با پیشرفت بیماری دیابت

 

اگر می خواهید از پیشرفت بیماری دیابت در بدنتان پیشگیری کنید بهتر است به ورزش روی بیاورید پیاده روی هرچقدر هم کوتاه می تواند کمک زیادی به شما در کنترل قند خون بدنتان بکند سعی کنید استرس خود را با کمک ورزش هایی مانند یوگا کنترل کنید تا از پیشرفت دیابت در بدنتان پیشگیری کنید.

شرایط زندگی امروزی انسان‌ها طوری پیش می‌رود که انگار هیچ زمانی برای ورزش کردن وجود ندارد! با این‌حال، ورزش کردن برای مدیریت مطلوب بیماری دیابت نوع ۲ مثل غذا خوردن سالم و چک کردن منظم سطح قند خون واقعا حیاتی است و گزینه انتخابی بیماران دیابتی به حساب نمی‌آید. ورزش کردنحساسیت نسبت به انسولین را بهبود می‌بخشد و سطح قند خون را کاهش می‌دهد. حتی اگر ورزش کردن به کاهش وزن منجر نشود، بدن هنوز ورزش کردن را دوست دارد. متخصصان می‌گویند که اگر به هر دلیلی نمی‌توانید ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید، سه بار در هفته به مدت ۱۰ دقیقه به ورزش کردن بپردازید.

در هر صورت، پیاده‌روی در هر زمان و به هر میزان که باشد، معمولا برای بیماران دیابتی مفید است. اگر هر شب بعد از شام، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده‌روی کنید، قطعا به بدن‌تان کمک می‌کنید تا بیماری دیابت نوع ۲ را بهتر مدیریت کند. استرس، یکی از عواملی است که می‌تواند قند خون را افزایش دهد و کنترل دیابت را سخت‌تر کند.

بنابراین، مدیریت استرس، یکی از بخش‌های ضروری در مدیریت بیماری دیابت نوع ۲ به حساب می‌آید. متخصصان می‌گویند که مدیریت دیابت، انرژی‌بر است و همه ما انسان‌ها از جمله کسانی که به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند، به کاهش استرس در زندگی نیاز دارند. یکی از مطالعات منتشرشدهدر Indian Journal of Endocrinology and Metabolism نشان می‌دهد کسانی که متبلا به دیابت هستند و هر روز فعالیت‌های ریلکسیشن مثل تنفس عمیق یا یوگا انجام می‌دهند، با مزیت‌های زیادی مواجه می‌شوند. در واقع، سلامت قلب این افراد بهبود پیدا می‌کند، کیفیت زندگی‌شان بهتر می‌شود و قند خون آن‌ها بعد از خوردن وعده‌های غذایی به سطح بهتری نسبت به قبل می‌رسد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.