مقابله با چاقی در کودکان

مقابله با چاقی در کودکان

با چه روش هایی می توانیم مانع بروز چاقی در کودکان شویم؟اطفالی که زمان زیادی از زندگی خود را صرف تماشای تلویزیون میکنند یا در حال بازی با تبلت هستند و از تحرک و فعالیت خودداری میکنند. همچنین علاقه مند به مصرف فست فود هستند، دچار چاقی و اضافه وزن خواهند شد.

محققان می‌گویند دلیل چاقی در کودکان به عدم توجه به حس سیری آنها بستگی دارد. بر اساس تحقیقی که مشروح آن روی در مجله Pediatric Psychology منتشر شده است، آنچه باعث چاقی کودکان شده میل بیشتر به خوردن مواد غذایی نیست بلکه عادات نادرست غذایی است که با اصلاح سبک زندگی قابل پرهیز است. محققان دانشگاه نروژ در بررسی‌های خود متوجه شدندکاهش فعالیت فیزیکی و گذراندن وقت پای تلویزیون و تغذیه نامناسب از جمله اصلی‌ترین دلایل ابتلا به چاقی در کودکان است.

محققان ۷۰۰ کودک را به مدت ۲ سال زیر نظر گرفتند و اعلام کردند رفتارهای تغذیه‌ای تاثیر قابل توجهی بر حجم توده بدنی کودکان دارد. معمولا کودکانی چاق هستند که به حس گرسنگی و سیری بدن توجه‌ای ندارندو بر اساس تحریک بینایی یا چشایی غذا می‌خورند. این کودکان معمولا در درک حس سیری و گرسنگی مشکل دارند. ولی می‌توانند به کمک والدین و منظم کردن دریافت وعده‌های غذایی بدن را نسبت به این حس حساس کنند. قصیه اصلی و مهم بر عهده کودک است. باید کودک را مشتاق کرد که مواد غذایی متنوع را متعادل مصرف کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.