ممنوعیات خوراکی برای ساعت هشت شب

ممنوعیات خوراکی برای ساعت هشت شب

 

بعد از ساعت هشت شب بهتر است از مصرف برخی موادغذایی پرهیز کنید تا دچار بیماری ها و عارضه های مختلف نشوید خوراکی هایی مانند فست فودها و ساندویچ ها و غذاهایی که موادنگهدارنده دارند  نباید برای وعده شام انتخاب شوند بهتر از خوردن آن ها در ساعات شب خودداری کنید.

محققان می‌گویند در صورتی که بین ساعت مصرف شام تا صبحانه ۱۲ ساعت فاصله باشد احتمال ابتلا به سرطان پستان و دیابت کم می‌شود. محققان دانشگاه کالیفرنیا اثبات کردند عدم مصرف مواد غذایی بعد از  ساعت ۸ شب و رعایت فاصله ۱۲ ساعت تا صبحانه باعث کاهش قندخون شده و این موضوع خطر ابتلا به دیابت و سرطان پستان را کاهش می‌دهدو هر ۳ ساعتی که به این مدت اضافه شود تا ۲۰ درصد احتمال ابتلا به دیابت پایین‌تر می‌آورد. البته محققان می‌گویند کسانی که از نیمه شب تا ظهر فردا ناشتا هستند به اندازه کسانی که از ۸ شب تا ۸ صبح ناشتا می‌مانند از این مساله سود نمی‌برند. مشروح نتایج این تحقیقات در مجله Cancer، Epidemiology Biomarkers and Prevention منتشر شده است اما تحقیقات وسیع‌تر این زمینه همچنان ادامه دارد.

چنین روشی مزیت خاصی نسبت به روشهای دیگر ندارد چون شما اگر پرخوری کنید، قطعا چاق میشوید و این ربطی به ساعت غذا خوردن ندارد!

متخصصان هم هنوز نتوانستهاند هیچ ریشهای برای این باور پیدا کنند و از لحاظ منطقی هم دلیلی برای درست بودنش وجود ندارد.

علاوه بر اینکه عملی کردن چنین کاری سخت است، متخصصان تغذیه نیز معتقدند بین وعدهها و میانوعدههای روزانه نباید بیشتر از ۴ ساعت فاصله وجود داشته باشد. به این ترتیب وقتی به منزل میرسید آنقدر گرسنه نیستید که تمام فاصله عصر تا شب را مشغول خوراکی خوردن باشید! اگر شام مختصری که میخورید، سیرتان نمیکند، به جای خوردن تنقلات، یک عدد میوه، یک کاسه ماست یا یک کاسه کوچک غلات کامل با شیر میل کنید.

یادتان باشد وقتهایی که تمرکز ندارید، مثلا موقع تلویزیون دیدن، چیزی نخورید.

براساس تحقیقات وعده غذایی شام باید در ساعات اولیه شب و حداکثر تا ساعت هشت بعد از ظهر مصرف شود، موکول کردن خوردن شام به ساعات پایانی شب می تواند سبب چاقی ، هضم دیرهنگام مواد غذایی، احساس نفخ شکمی و نیز بدخوابی و بی خوابی در افراد شود.

از جمله خوراکی های مضر برای مصرف در وعده شام می توان غذاهای حاضری و بسته بندی، انواع فست فود و پیتزا را نام برد، به ویژه خوراکی های صنعتی به دلیل دارا بودن انواع مواد نگهدارنده ، مقادیر بالای نمک و چربی می توانند سبب ابتلای فرد به مشکلات گوارشی، بالا رفتن فشار خون و در دراز مدت ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و حمله قلبی شوند، مواد نگهدارنده موجود در این خوراکی ها همچنین می توانند سبب ابتلای فرد به سرطان شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *