منابع مهم برای دریافت امگا3

منابع مهم برای دریافت امگا3

برای دریافت امگا ۳ می توانید از منابع غذایی مختلفی استفاده کنید. بذر کتان، گردوها و تخم مرغ مفیدترین منابع حاوی امگا ۳ می باشند. برای کنترل فشار خون و مقابله با امراض قلبی و عروقی بدنمان نیاز به امگا ۳ پیدا میکند.

اگرچه زمانی تخم مرغ به‌عنوان عامل مخربی شناخته می‌شد که باعث گرفتگی عروق می‌شود، اما امروزه ثابت شده است که تخم مرغ،‌ ارزش تغذیه‌ای خیلی زیادی دارد. در واقع یک تخم مرغ، با این‌که فقط ۷۰ کالری دارد، اما حاوی ۱۳ نوع ویتامین و ماده معدنی است و در ضمن، پروتئین با کیفیت خیلی خوبی دارد. به یاد داشته باشید که می‌توانید از تخم مرغ‌های غنی‌شده با امگا ۳ استفاده کنید، که امگا ۳ بیشتری نسبت به تخم مرغ‌های معمولی دارند.

بذر کتان یکی از دانه‌هایی است که امگا ۳ زیادی دارد و در واقع دو قاشق غذاخوری بذر کتان، حاوی حدود ۳.۴ گرم امگا ۳ است. به یاد داشته باشید که بذر کتان را قبل از مصرف کردن آسیاب کنید، وگرنه بخش زیادی از آن هضم نمی‌شود و به‌صورت هضم‌نشده از بدن خارج می‌شود. بذر کتان علاوه بر امگا ۳ قابل توجهی که دارد، منبع غنی‌ای از فیبر است. می‌توانید این دانه‌ها را در سالاد استفاده کنید، با ماست ترکیب کنید، یا همراه با غلات صبحانه بخورید، یا حتی به اسموتی‌ها اضافه کنید.

گردوها، مغزهای فوق‌العاده‌ای هستند که فقط هر ۲۸ گرم‌شان (یعنی معادل یک‌چهارم فنجان) حاوی ۲.۵ گرم امگا ۳ است و برای همین است که گردوها به‌عنوان غنی‌ترین منبع این ماده مغذی ضروری در میان انواع مغزها شناخته می‌شوند. ضمن این‌که، ۲۸ گرم گردو، منبع خوبی از پروتئین (۴ گرم) و فیبر (۲ گرم)‌ است. می‌توانید با اضافه کردن گردوها به انواع سالادها، میان‌وعده‌ها و حتی غذاهای اصلی، ارزش تغذیه‌ای زیادی به غذاهایی که می‌خورید بدهید.

امگا ۳ می‌تواند به کاهش التهاب مضر که ممکن است سبب بیماری‌های قلبی شود، کمک کند. همچنین کاهش سطح تری گلیسیرید،‌ فشارخون و جلوگیری از آریتمی‌های قلبی کشنده از دیگر فواید مصرف امگا ۳ است. بدن ما به خودی خود امگا ۳ تولید نمی‌کند بنابراین شما باید مطمئن شوید که رژیم غذایی‌تان می‌تواند آن را تامین کند. خبر خوب این است که اسیدهای چرب در انواع مواد غذایی مانند لوبیا، روغن، برخی سبزیجات و انواع غذاهای دریایی موجود است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *