مهار سرطان ریه با روش های ساده

مهار سرطان ریه با روش های ساده

سرطان ریه از خطرناک ترین و مرگبارترین امراضی است که تهدیدی برای سلامتی عموم به شمار می رود. می خواهیم با روش های موثر برای مقابله با این بیماری خطرناک آشنا شویم. افراد سیگاری بیشتر از دیگران در معرض خطر سرطان ریه قرار دارند. برخی روش های تغذیه ای نیز می توانند مانع پیشروی این سرطان در بدن شوند.

سرطان ریه، معمولا یک بیماری ارثی است اما برخی عوامل در بروز آن مؤثر هستند. از آنجایی که نمی‌توان بحث ژنتیک آن را تغییر داد بهتر است بر روی مسائلی که می‌توانید تغییر دهید تمرکز کنید. برای اینکه خطر ابتلا به سرطان ریه را در خود پایین بیاورید، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

۱- اول اینکه سیگار نکشید یا در معرض دود آن قرار نگیرید. کسانی که زیاد سیگار مصرف می‌کنند، ۳۰ درصد بیشتر از غیرسیگاری‌ها به سرطان ریه مبتلا می‌شوند.بنابراین ابتدا به دنبال ترک سیگار باشید.

۲- اگر سیگار می‌کشید، از مصرف مکمل‌های بتاکاروتن خودداری کنید. زیرا مطالعات نشان می‌دهند که مصرف این داروها در مردان سیگاری، باعث تسریع در بروز سرطان ریه می‌شود.

۳- یکی دیگر از چیزهایی که باید از استنشاق آن پرهیز کنید، گاز رادون است. رادون، گازی بی‌رنگ، بی‌بو و رادیواکتیو است که از برخی صخره‌ها و خاک‌ها متساعد می‌شود. این گاز ممکن استاز مصالح به کار رفته در برخی از خانه‌های عایق‌بندی شده نیز تولید شود. بنابراین به کمک دستگاه اندازه‌گیری رادون، از وجود یا عدم وجود چنین گازی در هوای منزلتان اطلاع پیدا کنید.

۴- ورزش کنید و رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات مصرف کنید. این سبک سالم زندگی نه تنها به کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها کمک می‌کند، بلکه از شما در برابر ابتلا به مشکلات قلبی و دیابت نیز محافظت می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.