مهار سوزش سردل در خانه

مهار سوزش سردل در خانه

سوزش سردل را می توانید با برخی روش های خوراکی درمان کنید این عارضه باعث بروز بیماری ریفلاکس می شود بیماری ریفلاکس با استراحت پس از غذاخوردن و زیاده روی در خوردن غذا پدید می آید. سعی کنید در ساعات پایانی شب از پرخوری خودداری کنید تا به این عارضه دچار نشوید.

پیاز، غذاهای تند و غذاهای سرخ‌شده معروف شده‌اند به این‌که باعث تحریک سوزش سر معده می‌شوند. اما متخصصان می‌گویند این‌که چطور این غذاها را بخورید، مهم‌تر از خوردن خودشان است، همین نکته است که می‌تواند باعث تحریک سوزش سر معده شود. یکی از متخصصان می‌گوید:‌ «اغلب مردم فکر می‌کنند که چیزهایی مثل آب‌میوه‌ها و پیاز واقعا برای سوزش سر معده مشکل‌ساز هستند، اما وقتی من به‌عنوان متخصص با بیماران صحبت می‌کنم، از آن‌ها می‌پرسم که این غذاها را چطور مصرف می‌کنند و این‌که چه مقدار مصرف می‌کنند؛ نه این‌که اساسا چه چیزی می‌خورند». یکی از متخصصان دیگر می‌گوید: «شواهدی که ثابت کند باید این غذاها را حذف کنیم، تا علائم سوزش سر معده را کاهش دهیم، محکم نیست». بررسی‌های متخصصان نشان می‌دهد که عوامل مهم‌تری وجود دارند که خطر این مشکل را افزایش می‌دهند.یکی از اشتباهاتی که ممکن است هر کسی انجام دهد، این است که در ساعات منتهی و نزدیک به خواب شبانه، غذا بخورد. اما بررسی‌های متخصصان نشان می‌دهد که غذا خوردن ۲ تا ۳ ساعت قبل از دراز کشیدن، مشکل‌ساز است. در واقع، بدن انسان فقط تا حد مشخصی می‌تواند با نیروی گرانش زمین مقابله کند؛ و موقعی که با شکم پُر دراز می‌کشید، به محتویات شکم‌ کمک می‌کنید که به مری انتقال پیدا کنند. این مشکل به‌خصوص برای کسانی که مبتلا به ریفلاکس هستند، خیلی بدتر می‌شود. حتی خم شدن بلافاصله بعد از خوردن می‌تواند سوزش سر معده را تحریک کند.

بیماری ریفلاکس زمانی اتفاق می افتد که اسفنکتر تحتانی مری به درستی بسته نمی شود و محتویات معده به مری سر ریز می شود یا ریفلاکس می کند. اسفنکتر تحتانی مری حلقه ای از عضلات در ته مری است که مانند دریچه ای بین مری و معده عمل می نماید. مری غذا را از دهان به معده حمل می کند.

زمانی که اسید معده سر ریز شده با آستر مری تماس پیدا می کند باعث احساس سوختن در سینه و گلو به نام سوزش سردل می شود. این مایع حتی ممکن است در عقب دهان حس شود و به آن سوءهاضمه اسید گفته
می شود. سوزش سر دل گاهگاهی شایع است ولی لزوماً به علت بیماری ریفلاکس نیست. سوزش سر دلی که بیش از دو بار در هفته اتفاق بیفتد می تواند مطرح کننده بیماری ریفلاکس باشد و در نهایت می تواند به مشکلات سلامتی جدی تری منتهی شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.