مواد غذایی مناسب برای کاهش کلسترول بدن

مواد غذایی مناسب برای کاهش کلسترول بدن

برای کاهش کلسترول بد خونتان می توانید از برخی مواد غذایی مانند سیر،شکلات تلخ،انواع کلم،آووکادو و آجیل استفاده کنید. بالارفتن کلسترول خون می تواند شما را در معرض انواع عارضه های قلبی و عروقی و افسردگی قرار دهد.

غذاهای خاصی هستند که کلسترول بد افراد را کاهش می‌دهند و خیلی‌ها فکر می‌کنند که این غذاها خوشمزه نیستند. اما واقعیت این است که خیلی از این غذاها هم خوشمزه هستند و هم می‌توان آن‌ها را با مواد غذایی دیگر ترکیب کرد و در وعده‌های غذایی روزانه از آن‌ها استفاده کرد، بدون این‌که طعم یا جذابیت غذا از دست برود.

اگرچه میزان کافی کلسترول برای بدن لازم است اما مازاد آن مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد می‌کند و باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته‌ی مغزی و دیگر مشکلات می‌شود. کلسترول تقریباً در همه‌ی اعضای بدن ما به‌ویژه سیستم عصبی، پوست، عضلات، کبد، روده و قلب وجود دارد و به دو نوع تقسیم می‌شود: کلسترول خوب و کلسترول بد که به ترتیب HDL و LDL نامیده می‌شوند.
کلم و سیر شهرت فراوانی در جهت ارتقای سلامتی دارند. این دو ماده‌ی غذایی سرشار از خواص فوق‌العاده هستند و به‌راحتی بدن را تمیز می‌کنند. نوشیدنی کلم و سیر به دفع مازاد چربی و کلسترول بدن خون کمک کرده و سلامتی را بالا می‌برد
شکلات تلخ، حاوی فلاونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به کاهش کلسترول بد کمک می‌کنند. فقط باید در استفاده از شکلات تلخ، تعادل را رعایت کنید، چون چربی اشباع‌شده و قند دارد و مصرف بیش از حد آن مشکل ایجاد می‌کند. استفاده از پودر کاکائوی تلخ در پخت‌وپز غذاهای مختلف، اثرات خوبی برای سلامت قلب دارد.

آووکادو از چیزهایی است که کلسترول بد در جریان خون را کاهش می‌دهد، چون اسید اولئیک زیادی دارد. می‌توانید از این ماده در یک ساندویچ بوقلمون یا در سالاد استفاده کنید. روغن آووکادو، عطر و طعم خوبی دارد و می‌توان از این روغن به‌جای روغن‌های دیگر در پخت‌وپز استفاده کرد.چای سبز و چای سیاه، آنتی‌ اکسیدان‌های قوی‌ای دارند که میزان کلسترول را به‌خوبی کاهش می‌دهند. چای سبز، حتی آنتی‌اکسیدان‌های قوی و مفید زیادتری دارد، به‌خصوص که اگر کم‌تر در فرایندهای کارخانه‌ای مانده باشد.آجیل‌هایی مثل پسته، گردو و بادام سرشار از چربی‌های اشباع‌نشده‌ای هستند که میزان کلسترول بد را کم می‌کنند. استفاده از پودر آجیل‌ها در سالاد یا خوردن خود این مغزها به‌عنوان میان‌وعده خیلی مفید است. اما باید دقت کنید که از انواع بدون نمک یا کم‌نمک آن و به اندازه ۴۰ گرم در روز استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *