موارد مهم برای التیام اگزما

موارد مهم برای التیام اگزما

برخی تغییرات در سبک زندگی می توانند باعث درمان و التیام اگزما شوند، باید با موارد محرک اگزما آشنا شوید و از آن ها دوری کنید؛ شستن پوست با محصولات شوینده ملایم از اهمیت زیادی برخوردار است همچنین پرهیز از تماس پوستی با شوینده های شیمیایی و گندزداها را هم باید مدنظر قرار دهید.

بخشی از افرادی که به بیماری پوستی اگزما مبتلا هستند، فکر می‌کنند درمان اگزما فقط به استفاده از داروها محدود می‌شود. واقعیت این است که داروهای موضعی می‌توانند به التیام یافتن پوست در طول دوران عود کردن اگزما کمک کنند، اما همچنان اِعمال تغییرات در سبک زندگی مهم و حیاتی به حساب می‌آید. به نظر متخصصان این حوزه، درمان اگزما به رعایت نکات هر روزه‌ای نیاز دارد:

حمام کردن یا دوش گرفتن با آب ولرم و با استفاده از پاک‌کننده‌ ملایم؛ شُستن آهسته پوست خشک و اجتناب از ساییدن پوست؛ استفاده منظم از مرطوب‌کننده (انواع غلیظ‌تر، بهتر هستند)؛ استفاده از دستگاه رطوبت هوا در آب‌وهوای سرد و خشک؛ پوشیدن لباس‌هایی که از نخ یا پارچه نرم تهیه شده باشند (لباس‌های زبر و تنگ می‌توانند پوست را تحریک کنند). اجتناب از عوامل محرک اگزما نیز اهمیت زیادی دارد. از میان عامل‌های محرک مختلف می‌توان به شایع‌ترین انواع آن‌ها اشاره کرد:

مواد آلرژی‌زا مثل گردوغبار، حیوانات خانگی، گرده‌ها، کپک‌ها و قارچ‌ها؛ محرک‌هایی مثل صابون و مواد شوینده، شامپو، مایع ظرف‌شویی و کف حمام؛ تماس با آب میوه‌های تازه، انواع گوشت‌ها و سبزی‌ها؛ آب‌وهوای گرم، رطوبت زیاد و کم، و تغییرات سریع در درجه حرارت هوا و البته فعالیت‌هایی که می‌توانند باعث عرق کردن افراد شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *