میانگین طول عُمر انسان ها چند سال است؟

میانگین طول عُمر انسان ها چند سال است؟

آیا طول عُمرما انسان ها به ۲۰۰ سال خواهد رسید؟ میانگین طول عُمر پیرترین انسان دنیا صدو پانزده سال است و این تصور محال و غیر ممکن خواهد بود. محققان آمریکایی به نتایج جالبی در این زمینه دست یافته اند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

بسیاری از انسان‌ها هر روز منتظر پیشرفت‌های تازه‌تر علم هستند و می‌خواهند به‌زودی روزی را ببینند که طول عُمر انسان‌ها با پیشرفت علم به ۲۰۰ سال می‌رسد. اما یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که چنین چیزی درحال حاضر غیرممکن است. محققان آمریکایی، اطلاعات زیادی را درباره انسان‌ها بررسی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که احتمالا طول عُمر ما به سقف نهایی خودش رسیده است. به‌گفته آنان، سقف سنی انسان‌ها بیشتر از ۱۲۲ سال نخواهد رفت.

گزارشی از این مطالعه در Nature منتشر شده است. دکتر جان ویگ، مسئول این مطالعه و از اعضای کالج پزشکی آلبرت اینشتین در نیویورک، می‌گوید: «پیشرفت‌های علم در مقابل بیماری‌های عفونی و مزمن می‌تواند میانگین طول عُمر را بیشتر کند، اما حداکثر طول عُمر را افزایش نمی‌دهد». محققان در این مطالعه از اطلاعات موجود در Human Mortality Database استفاده کردند

که شامل آمارهای مرگ‌ومیر و داده‌های جمعیتی دیگر درباره بیش از ۴۰ کشور دنیا می‌شد. آنان براساس تجزیه و تحلیل همین داده‌ها به این نتیجه رسیدند که میانگین حداکثر طول عُمر افراد، ۱۱۵ سال است و قطعا بیشتر از ۱۲۵ سال نخواهد شد. حتی احتمال این‌که هر سال در سرتاسر جهان، فردی به سن ۱۲۵ سالگی برسد، یک در ده هزار است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *