نحوه دستور پخت اسپاگتی بادمجان

نحوه دستور پخت اسپاگتی بادمجان

مراحل پخت اسپاگتی بادمجان

در مطلب زیر دستور پخت و تمامی مراحل پخت اسپاگتی بادمجان ویژه افرادی که عاشق بادمجان هستند را برایتان قرار داده ایم. اسپاگتی را میتوان به شیوه های بسیار متفاوت درست کرد.

اسپاگتی بادمجان، غذایی خوش‌طعم و سرشار از انواع سبزی‌ها است که می‌تواند در رژیم غذایی بچه‌ها و افراد مبتلا به اضافه‌وزن جای بگیرد. برای تهیه این اسپاگتی برای ۶ نفر به ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، ۱ عدد بادمجان متوسط خردشده، ۲ حبه سیر، ۴ عدد گوجه‌فرنگی پوست‌کنده و خردشده،

یک‌سوم فجان زیتون سبز خردشده، ۲ قاشق غذاخوری سرکه، سه‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک، نصف قاشق چای‌خوری فلفل سیاه، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری فلفل قرمز، ۴۵۰ گرم اسپاگتی و یک‌چهارم فنجان جعفری یا ریحان ساطوری نیاز داریم. برای آماده کردن این اسپاگتی خوش‌عطر، ابتدا اسپاگتی‌ها را تاحد نرم شدن بجوشانید.

وقتی اسپاگتی در حال جوشیدن است، روغن را در تابه‌ای نچسب گرم کنید. بادمجان‌های نگینی را درحد نرم شدن تفت بدهید. سیر را اضافه کنید و یک دقیقه به تفت دادن ادامه بدهید. حالا گوجه‌فرنگی، زیتون، سرکه، نمک و فلفل‌ها را اضافه کنید، حرارت را پایین بیاورید و ۵ تا ۷ دقیقه تمام مواد را با یکدیگر تفت بدهید. بعد از پختن اسپاگتی، سبزیجات را روی آن بکشید،

جعفری یا ریحان را روی سایر مواد بپاشید و غذا را سرو کنید. هر وعده از این غذا حدود ۲۸۲ کیلوکالری انرژی، ۷ گرم چربی، ۵۰ گرم کربوهیدرات، ۱۰ گرم پروتئین، ۱۱ گرم فیبر، ۴۶۷ میلی‌گرم سدیم و ۴۱۶ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند حدود ۲۵ درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم، ۱۵ درصد به آهن و فولات و ۱۸ درصد به ویتامین C را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.