نحوه عذر خواهی کردن از همسر

نحوه عذر خواهی کردن از همسر

چگونه از همسرمان عذر خواهی کنیم؟

اشتباه کردن در زندگی امری غیر قابل اجتناب می باشد بنابراین اگر در زندگی مرتکب اشتباهی شدیم بهتر است با عذ خواهی کردن صحیح از همسرمان از ادامه آن اشتباه جلوگیری کنیم.

همه ما ممکن است در زندگی مشترک‌مان اشتباه کنیم و باعث ناراحتی همسرمان شویم. این اتفاق کاملا طبیعی است و نمی‌توان برای همیشه از آن جلوگیری کرد، اما عذرخواهی ما و شیوه آن اهمیت زیادی دارد. برخی افراد حتی نمی‌توانند ساده‌ترین جملات عذرخواهانه را به کار ببرند و باعث تشدید مشکلات می‌شوند. ما قبل از عذرخواهی کردن باید خودمان را برای هر نوع واکنشی (حتی واکنش منفی) از سمت همسرمان آماده کنیم.

اما اگر عذرخواهی ما واقعی و درست باشد، مشکل در بیشتر اوقات حل می‌شود. برای عذرخواهی باید از کلمات مناسبی استفاده کنیم و بدون تردید آن‌ها را به زبان بیاوریم و بعد بگوییم که دقیقا برای چه کاری متاسف هستیم و عذر می‌خواهیم. همسر شما باید بداند که شما از رفتارها یا گفتارهایی که باعث ناراحتی او شده است، آگاهی دارید.

وقتی که می‌گویید «معذرت می‌خواهم»، حتما اشتباه خودتان را در کنار آن ذکر کنید. اظهار پشیمانی دروغین اصلا فایده‌ای ندارد و حتی شرایط را بدتر می‌کند. وقتی که قصد دارید عذرخواهی کنید، واقعا به صورت و چشم‌های همسرتان نگاه کنید و صداقت خودتان را به او نشان دهید. عذرخواهی کردن همراه با بی‌تفاوتی یا پوزخند و…

پیام خوبی ندارد. اگر واقعا با به زبان آوردن عذرخواهی مشکل دارید، می‌توانید از نوشتن استفاده کنید. یک کاغذ مناسب بردارید و طوری بنویسید که احساس تاسف شما را درباره اتفاقی که افتاده است، بیان کند. حتی بهتر است بنویسید که درباره رفتار اشتباه خودتان چه فکر می‌کنید و چه درکی از احساس ناراحتی همسرتان دارید. باید به همسرتان ثابت کنید که واقعا بخشش او را می‌خواهید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.