نحوه مصرف دارو زمان حمله قلبی

نحوه مصرف دارو زمان حمله قلبی

داروی batabloquants برای مبتلایان به حمله قلبی تجویز می شود محققین معتقدند پس از وقع سکته قلبی بهتر است دوز پایینی از این دارو استفاده شود تا شانس بازگشتن این افراد به زندگی افزایش پیدا کند.ناگفته نماند این دارو عوارض جانبی فراوانی از جمله خستگی، افسردگی و ناتوانی جنسی در بردارد.

به گفته محققان آمریکایی و براساس تحقیقی که مشروح آن در مجله American College of cardiology منتشر شده است، افرادی که به دنبال حمله قلبی تنها یک‌چهارم از دوز توصیه شده داروی batabloquants را می‌خورند ۲۵-۲۰ درصد بیشتر احتمال دارد به زندگی برگردند. تقریبا ۹۰ درصد بیماران بعد از سکته‌های قلبی از این دارو استفاده می‌کنند. داروی بتابلوکانت تاثیر آدرنالین بر قلب را کاهش داده و با رفع آریتمی قلبی از نارسایی قلبی و ایست آن پیشگیری می‌کند.

اما به تجربه اثبات شده افرادی که دوز پایینی از این دارو را مصرف می‌کند سریع‌تر به زندگی بازمی‌گردند و امید به زندگی در آنها بالاتر است. این دارو عوارضی نظیر خستگی، افسردگی و ناتوانی جنسی دنبال دارد. محققان دانشگاه فورت وسترن پس از زیر نظر گرفتن ۶۶۸۲ بیمار مبتلا به حمله قلبی که ۹۰ درصد آنها دوزهای مختلفی از داروی بتابلوکانت را استفاده می‌کردند به این نتایج دست یافتند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.