نحوه پخت کوفته مرغ با سس تند همراه با برنج نیم پز

نحوه پخت کوفته مرغ با سس تند همراه با برنج نیم پز

نحوه پخت کوفته مرغ با سس تند

نحوه پخت کوفته مرغ تقریبا شبیه کوفته تبریزی میباشد ولی با کمی تغییرات و با اضافه و کم کردن مواد اولیه آن. تنها تفاوت کوفته تبریزی و کوفته مرغ در مقرون به صرفه بودن این کوفته میباشد که در زیر روش پخت آنرا برای شما قرار داده ایم.

مواد لازم

سینه مرغ چرخ شده ۵۰۰ گرم
برنج پخته سرد ۱ لیوان
تخم مرغ درشت ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
کره ۲ قاشق غذاخوری
آرد ۲ قاشق غذاخوری
آب مرغ ۲ لیوان
خامه ترش یا ماست ۱/۴ لیوان
نمک و فلفل قرمز مقدار لازم
جعفری برای تزیین

کوفته مرغ با سس تند

طرز تهیه : پیاز رنده شده ، سینه مرغ چرخ شده ، برنج پخته سرد ، تخم مرغ ، نمک و فلفل را داخل کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید تا مواد یکدست شده و چسبندگی مناسبی پیدا کنند.

داخل کاسه ای کمی آرد بریزید. سپس با دست از مایه کوفته بردارید و به صورت گرد کف دست تان حالت دهید و در ارد بغلطانید ، داخل ماهیتابه چند قاشق روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. کوفته ها را اضافه کنید و تفت دهید تا سرخ شوند سپس کناری قرار دهید تا کوفته ها سرد شوند.

داخل همان ماهیتابه ای که کوفته ها را سرخ کرده اید ۲ قاشق غذاخوری کره بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید. پس از اینکه کره ذوب شد ۲ قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آرد طلایی شود. سپس ۲ لیوان آب مرغ را اضافه کنید و هم بزنید تا سس غلیظ شود.

پس از اینکه سس غلیظ شد خامه ترش ، نمک و فلفل اضافه کنید ، مرتب هم بزنید تا سس خودش را بگیرید. سپس کوفته ها را اضافه کنید ، چند دقیقه صبر کنید تا کوفته ها گرم شوند ( دقت کنید که کوفته ها در زمان اضافه شدن به سس سرد باشند ) ؛ کوفته های آماده را در ظرف بریزید و با مقداری جعفری خرد شده تزیین و سرو کنید.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۶۰ دقیقه
وعده: افطار, شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : انواع کباب و کوفته
مواد لازم : آب مرغ, آرد, برنج, پیاز, تخم مرغ, جعفری, خامه ترش, کره, مرغ


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.