نزدیک شدن دانشمندان به کشف بیماری پارکینسون

نزدیک شدن دانشمندان به کشف بیماری پارکینسون

کشف علت بیماری پارکینسون

دانشمندان با گسترده تر کردن تحقیقاتشان نسبت به بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون راههای جدیدی بسوی کشف این بیماری برداشته اند و مدت زمان کمی مانده تا راز این بیماری هولناک را کشف کنند.

محققان دانشگاه ادینبورگ در مطالعه اخیرشان به نتایجی دست پیدا کردند که می‌تواند علم پزشکی را یک گام دیگر به تست تشخیصی بیماری پارکینسون نزدیک‌تر کند. آنان نوعی پروتئین غیرعادی و مرتبط با بیماری پارکینسون را پیدا کرده‌اند که می‌تواند در مایع نخاعی بیماران شناسایی شود.

گزارشی از این مطالعه در Annals of Clinical and Translational Neurology به انتشار رسیده است. درحال حاضر هیچ آزمایش قطعی و مطمئنی برای تشخیص ابتلا به بیماری پارکینسون وجود ندارد. این بیماری معمولا با استفاده از روش‌هایی مثل ارزیابی سابقه پزشکی بیمار،

معاینه پزشکی و آزمایش‌های جسمانی و عصب‌شناختی تشخیص داده می‌شود که هر کدام ممکن است سال‌ها بدون نتیجه بمانند. محققان در این مطالعه از روشی به‌نام RT-QuIC استفاده کردند که پیش از این برای تشخیص بیماری کروتزفلد جاکوب (CJD) مورد استفاده قرار می‌گرفت.

نتایج نهایی به محققان نشان دادند که این روش با دقت زیادی، تجمع پروتئین آلفا-سینوکلئین را در مایع نخاعی افراد مبتلا به بیماری پارکینسون نشان می‌دهد. دانشمندان معتقدند که آلفا-سینوکلئین، پروتئینی است که با شروع بیماری پارکینسون و زوال عقل لوی بادی (دمانس لوی بادی)

مرتبط است. با این‌که نتایج حاصل از این مطالعه باید در نمونه‌های بیشتری از بیماران مورد اعتبارسنجی قرار بگیرند، اما محققان امیدوارند که یافته‌های‌شان بتوانند به شکل‌گیری تست تشخیصی برای بیماری پارکینسون و زوال عقل لوی بادی منجر شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *