نشانه های ابتلای کودکان به لوسمی

نشانه های ابتلای کودکان به لوسمی

از ابتلای کودکان به بیماری لوسمی چه میدانید؟این عارضه با چه نشانه هایی در خردسالان پدید می آید برخی سوء تغذیه و استفاده نکردن از غذاهای کمکی برای کودکان را عامل بروز لوسمی میدانند.

به تعویق انداختن آغاز غذای کمکی در شیرخواران و عدم وجود تنوع غذایی می‌تواند احتمال ابتلای کودک به لوسمی را افزایش دهد. طبق تحقیقی که هفته گذشته مشروح نتایج آن در کنگره انجمن تحقیقات سرطان آمریکا ارائه شد سن آغاز تغذیه تکمیلی در کودکان اهمیت زیادی دارد و به تعویق انداختن آن احتمال ابتلا به لوسمی حاد لمفوبلاستیک را افزایش می‌دهد.

این نوع لوسمی که در کودکان زیر ۵ سال شایع است ناگهان بروز می‌کند و تنها چند روز و حداکثر چند هفته بین آغاز علائم تا تشخیص کامل بیماری زمان می‌برد. محققان آمریکایی بعد از زیرنظر گرفتن ۱۷۳ کودک تگزاسی که به این بیماری دچار بودند و ۳۴۶ کودک سالم در رنج سنی یکسان متوجه شدند کودکانی که تا ۱۰ ماهگی تنها شیر می‌خورند ۴ برابر سایر کودکان به لوسمی مبتلا می‌شوند. متخصصان توصیه می‌کنند تغذیه کمکی را برای کودکان باید بین ۶-۴ماهگی آغاز کرد. به تعویق انداختن این کار تا ۹-۷ ماهگی احتمال ابتلا به لوسمی لمفوبلاستیک را ۳ برابر می‌کند. در این بیماری لمفوبلاستیک‌ها تکثیر بی‌مورد دارند و مغز استخوان را پر می‌کنند و بر تولید سلول‌های خونی نرمال اثر منفی می‌گذارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.