نشانه های ابتلا به خشکی چشم

نشانه های ابتلا به خشکی چشم

خشکی چشم بیشتر در افرادسالمند مشاهده می شود افرادی که در مناطق گرمسیر یا مناطق آلوده زندگی میکنند بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه بینایی قرار دارند اگر احساس خارش یا درد یا جسم خارجی در چشم خود داشتید بهتر است به چشم پزشک مراجعه کنید و خشکی چشم خود را درمان کنید.

غدد مترشحه اشک در چشم وظیفه مرطوب کردن سطح چشم را بر عهده دارند. این رطوبت برای حفاظت از چشم‌ها ضروری است. اشک چشم متشکل از چربی، ماده‌ای به نام موسین و مایع است. غدد اشکی نیز مانند اعضاء دیگر بدن با افزایش سن دچار کاهش عملکرد می‌شود و کارایی کمتری پیدا می‌کنند. در نتیجه ترشح غدد اشک کمتر شده و سالمندبا مشکلی به نام خشکی چشم روبرو می‌شود. همانطور که اگر پوست دست انسان، خشک و کم آب شود ترک خورده و دچار سوزش یا خونریزی می‌شود، خشکی چشم نیز بتدریج باعث ایجاد خراش‌های ریز روی سطح ملتحمه و قرنیه می‌شود و در صورتیکه خیلی زود درمان مناسبی برای بیماران انجام نشود چشم در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد. این بیماران معمولا احساس می‌کنند جسم خارجی در چشم‌شان وجود دارد و از سوزش چشم و قرمزی شکایت دارند.

سالمندانی که دچار خشکی چشم هستند در محیط‌های نامناسب بیشتر احساس ناراحتی می‌کنند. خشکی چشم در فصول سردسال که رطوبت هوا کمتر است و در مناطق پرباد و خشک و کویری تشدید پیدا می‌کند. خشکی چشم درمان قطعی ندارد و بیمار باید همیشه از قطره‌های اشک مصنوعی استفاده کند. سالمندانی که در محیط‌های خشک و آلوده مثل تهران زندگی می‌کنند، باید تعداد دفعات استفاده از قطره اشک مصنوعی را بیشتر کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *