نشانه های تحمل پذیری نسبت به داروهای مسکن

نشانه های تحمل پذیری نسبت به داروهای مسکن

عوارض مصرف داروهای مسکن

در مطلب زیر در مورد عوارض مصرف داروهای مسکن صحبت شده است که یکی از این عوارض بسیار مهم تحمل پذیری نسبت به داروهای مسکن می باشد که در زیر آورده شده است.

کسانی که برای ماه‌ها و سال‌ها از مسکّن‌های اپیوئیدی (opioid) استفاده می‌کنند، معمولا نسبت به این داروها تحمل‌پذیری (tolerance) پیدا می‌کنند. یعنی به دوز بالاتری از دارو نیاز پیدا می‌کنند تا همان نتیجه و تاثیر همیشگی را دریافت کنند. بسیاری از کسانی که مسکّن مصرف می‌کنند،

نسبت به احتمال خطر ابتلا به اعتیاد و دیدن نشانه‌های تحمل‌پذیری در خودشان نگران هستند، ‌اما مرز بین اعتیاد و تحمل‌پذیری لزوما دقیق و روشن نیست. تفاوت بین اعتیاد و تحمل‌پذیری به نوع تعریف ما از اعتیاد بستگی دارد و این‌که تشخیص پزشکی برای مصرف دارو برای ما چقدر اهمیت دارد.

بعضی از بیماران خیلی بیشتر از دیگران در معرض خطر اعتیاد پیدا کردن نسبت به داروهای تجویزی قرار دارند، خصوصا کسانی که در گذشته سابقه استفاده از مواد مخدر را داشته‌اند. با این‌حال، بسیاری از افراد می‌توانند علی‌رغم مصرف داروهای مسکّن، از معتاد شدن به آن‌ها جلوگیری کنند.

برخی متخصصان می‌گویند که تحمل‌پذیری کاملا یک پدیده طبیعی و رایج در بین کسانی است که به‌طور منظم از داروها استفاده می‌کنند. وقتی که بدن نسبت به داروها سازگار می‌شود، فرد به دوز بالاتری از دارو نیاز پیدا می‌کند تا همان تاثیر را دریافت کند. در درجه اول، کبد است که پردازش دارو را شروع می‌کند، در حالی که مغز به داروی بیشتری نیاز پیدا می‌کند تا تاثیر همیشگی را بگذارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *