نظرات کارشناسان در مورد غذاهای ارگانیک (1)

نظرات کارشناسان در مورد غذاهای ارگانیک (1)

از غذاهای ارگانیک چه میدانید؟

مطلب زیر اختصاص دارد به غذاهای ارگانیک . شاید شما اطلاعات زیادی در این مورد داشته باشید . در زیر اطلاعات بسیار کاملی در مورد غذاهای بسیار کامل ارگانیک ارائه شده است امیدوارم که این اطلاعات برای شما کاربردی باشد.

یک اصل کلی و منطقی درباره خوراکیها این است که:” اعتدال در آنها رعایت شود به جز سبزیجات”. بیشتر غذاها که جزء سبزیجات محسوب می‌شوند دارای مواد مغذی زیادی هستند که مواد با کالری پایین مورد نیاز برای بدن را فراهم می‌کنند، بنابراین در خوردن آنها نباید محدودیتی اعمال شود.بر پایه سیستم غذایی بدن سبزیها منابع عالی ویتامینها، مواد معدنی، فیبر، اسید فولیک، آهن،کلسیم و ویتامین ث به حساب می‌آیند. در کل از بین ۱۵ ماده غذایی مقوی، ۱۲ مورد آنها در سبزیجات موجود می‌باشند. سبزیجات حجم زیادی آب تولید می‌کنند که به مرطوب نگهداشتن پوست کمک بسزایی خواهد کرد.لذا سبزیجات را بدون محدودیت مصرف کنید. اما در نظر داشته باشید که باید سبزیجات مختلف و متنوع استفاده کنید، که از بین آنها سبزیجات با رنگ تیره (برگ چغندر، کلم پیچ واسفناج) وسبزیجاتی نظیر: کلم بروکلی وگل کلم از اهمیت ویژه برخوردار هستند. علاوه بر این سعی کنید روزانه سبزیجات با رنگهای مختلف میل کنید، به این دلیل که رنگیزه های موجود در گروه سبزیجات، مواد ضد سرطانی با نام فلاونوئید کاروتنوئیدها تولید می‌کنند.

غذاهای ارگانیک

آخرین توصیه ما به شما:
سبزیجات را به صورت خام، بخارپز و نیمه پز مصرف کنید نه سرخ کرده. در غیر این صورت مقدار انبوهی کالری و چربی تولید می‌کنند که برای بدن مضر خواهد بود.

غذاهای ارگانیک

.چرا باید ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

ماهی منبع خوب پروتیین است. سرو کردن ۶ اونس (هر اونس برابر با ۳۵/۲۸ گرم می‌باشد) ماهی، نیاز به پروتئین روزانه بدن فرد بالغ را برآورده می‌کند. با این حال زمانی که غذایی را در لیست سالم ترین غذاهای دنیا قرار می‌دهیم فقط به صرف داشتن یک ماده مغذی مثل پروتیین، ویتامین ث، کلسیم یا فیبر نیست بلکه باید آنها را به صورت کلی در غذا در نظر گرفت.

بنابراین در ماهی نه فقط پروتیین بلکه مواد مغذی دیگرنیز موجود می‌باشد.

در نظر گرفتن غذاها از جنبه مواد مقوی موجود در آنها به مردم کمک می‌کند تا درک خوبی از سالمترین غذاهای دنیا داشته باشند. اگر گیاهان و حیوانات ترکیبات مغذی پیچیده و منحصر بفردی نداشته باشند خیلی زودتر از اینکه به دست ما برسند از بین میروند.تمام غذاهای سالم دنیا دارای حجم عمده ای از مواد مغذی به صورتهای گوناگون می‌باشند.

غذاهای ارگانیک

یک مثال برای ماده ای مقوی در ماهی (اسید چرب امگا ۳)

برای خوردن یکی از سالمترین غذاهای دنیا دلایل متعددی وجود دارد.برای مثال در مورد ماهی، مطالعه ۳۰۰۰ فرد بزرگسال در فنلاند نشان داد که افسردگی در بین زنان و مردانی که ماهی مصرف می‌کردند ۳۱ درصد کمتر بوده. محققان فنلاندی بر این باور بودند که این به دلیل وجود اسید چرب امگا ۳ می‌باشد.ماهی آزاد، ماهی هالیبوت و ماهی تن که جزء سالمترین غذاهای دنیا محسوب می‌شوند دارای منبع غنی اسید چرب امگا ۳ می‌با شند. مردم ایالات متحده ماهی را به خاطر داشتن این اسید چرب می‌خورند نه به دلیل دارا بودن پروتیین. اما باید فرا تر از این فکر کرد. در خیلی از کشورهای ساحلی، ماهی غذای اصلی آنها به حساب می‌آید. بنابراین مثل دیگر غذاهای سالم دنیا ماهی سرشار از مواد مغذی می‌باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.