نظر برخی افراد در مورد روان شناختی بودن بیماری آسم

نظر برخی افراد در مورد روان شناختی بودن بیماری آسم

از بیماری آسم چه میدانید؟

در مطلب زیر در مورد بیماری آسم صحبت شده است و نظر برخی افراد در مورد بیماری آسم بسیار جالب میباشد که این افراد بیماری آسم را جز بیماری های روان شناختی می دانند.

آیا آسم مرتبط با روان انسان است؟ متاسفانه برخی افراد هنوز هم فکر می‌کنند که بیماری آسم فقط در ذهن افراد مبتلا به آن موجود دارد. واقعیت این است که بیماری آسم روی مسیر تنفس تاثیر منفی می‌گذارد و اصلا نوعی بیماری روان‌شناختی نیست. آسم کاری می‌کند که ریه‌ها و سیستم ایمنی بدن نسبت به محرک‌های خاصی در هوا،

بیش از حد طبیعی واکنش نشان بدهند. وقتی که التهاب باعث تنگ شدن مسیر تنفسی می‌گردد، افراد مبتلا به آسم با علائمی مواجه می‌شوند مثل سرفه و تنگی نفس. متخصصان می‌گویند که محرک‌های زیادی برای بیماری آسم وجود دارند و هر فرد ممکن است با محرک متفاوتی روبه‌رو شود. محرک‌های شایع‌تر بدین ترتیب هستند:

گرد و غبار، آلودگی،‌ تغییرات آب‌وهوایی و بیماری‌های ویروسی. حتی اگر کسی علائم آسم را تجربه نکند، پزشکان با بررسی دقیق سلول‌های ریه به‌وسیله میکروسکوپ می‌توانند وجود آسم را تشخیص دهند. بسیاری از متخصصان معتقدند که بیماری آسم، نوعی بیماری التهابی است و به هیچ وجه نمی‌توان

به آن به‌عنوان نوعی اختلال روان‌شناختی نگاه کرد. برخی افراد سریعا نقش استرس را وسط می‌کشند و آسم را از این طریق به بیماری‌های روان‌شناختی ربط می‌دهند. با این‌حال، متخصصان تاکید کرده‌اند که استرس و هیجانات احساسی فقط می‌توانند در برخی موارد، علائم آسم را تشدید کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *