نظر طب سنتی در مورد گیاه پنجه شیطان

نظر طب سنتی در مورد گیاه پنجه شیطان

گیاه پنجه شیطان در زمینه های درمانی زیادی کاربرد دارد. برای تسکین دردهای مفصلی و عضلانی،درمان بی اشتهایی و کاهش سردرد و التهاب در بدن از این گیاه استفاده می شود. همچنین برای برطرف کردن آکنه و جوش صورت نیز می توانید از گیاه پنجه شیطان استفاده کنید.

از ریشه این گیاه برای درمان کم اشتهایی, روماتیسم, آرتریت, تب, درد ماهیچه ای, التهاب تاندون ها، مشکلات معده ای- روده ای، بیماریهای کبدی و صفرا استفاده می‌کنند. این گیاه درمان مؤثری برای ناراحتی‌های ماهیچه‌ای عضلات می‌باشد، به عنوان مسکن، آرامبخش و ادرارآور نیز کاربرد دارد. تحقیقات به عمل آمده روی حیوانات نشان داده است که گیاه پنجه شیطان التهاب ناشی از آرتریت را کاهش می‌دهد.

از این گیاه به عنوان ضماد برای درمان زخم ها، جوش و مشکلات پوستی دیگر نیز استفاده می شود. گیاه پنجه ی شیطان در اوایل قرن بیستم وارد اروپا شد و از ریشه ی خشک شده ی آن برای افزایش اشتها،‌ رفع سوزش معده و کاهش درد و التهاب استفاده می شد.
امروزه، از گیاه پنجه ی شیطان برای رفع التهاب و درد آرتروز، سردرد و کمر درد استفاده می شود. مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهند که این گیاه به رفع التهاب کمک می کند.

این گیاه بو ندارد اما حاوی ترکیباتی است که باعث تلخ بودن طعم آن می شوند. پنجه ی شیطان یک گیاه دائمی و برگ دار با ریشه ها و شاخه های منشعب است. این گیاه ریشه های فرعی دارد که خارج از ریشه ی اصلی رشد می کنند. از این ریشه های فرعی به عنوان دارو استفاده می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *