نقش سیستم لیمبیک در زنان

نقش سیستم لیمبیک در زنان

 

سیستم لیمبیک در مغز زنان نقش مهمی ایفا میکند و می تواند احساس درد را کنترل کند. بانوان در مواقعی که احساس درد میکنند نسبت به مردان واکنش های شدیدتری از خود نشان میدهند. مطالعات گسترده در این زمینه نتایج جالبی دربرداشت.

توجه به این‌که امروزه می‌دانیم که در حین درد، سیستم لیمبیک در مغز زنان بیشتر درگیر می‌شود، بعضی از حالت‌های زنان دیگر نباید برای ما تعجب‌برانگیز باشد. درواقع، به خاطر نقش سیستم لیمبیک است که زنان، واکنش‌های احساسی شدیدتر و منفی‌تری نسبت به درد نشان می‌دهند. مطالعات نشان داده‌اند که زنان معمولا بعد از احساس درد،با سطح بالایی از استرس و ناراحتی مواجه می‌شوند. علاوه بر این، احتمال گریه کردن زنان در صورت مواجهه با دردهای شدید، بیشتر از مردان است. نکته جالب بعدی این است که وقتی زنان در حضور یکی از عزیزان‌شان درد می‌کشند، درد را شدیدتر احساس می‌کنند. البته این یافته جدید هنوز به بررسی‌های بیشتر نیاز دارد.

با وجود همه مطالعات گسترده‌ای که سعی دارند زوایای پنهان درد را واکاوی کنند، همچنان می‌توان گفت که تجربه درد برای همه افراد دارای ویژگی‌های خاص خودش است. حتی عواملی مانند خلق‌وخو، سطح هوشیاری و تجربه‌های قبل از درد، همگی روی نگاه شما به درد و احساس‌تان نسبت به آن تاثیر می‌گذارند. بنابراین، نمی‌توان با قطعیت تعیین کرد مردان یا زنان نسبت به درد ضعیف‌تر یا قوی‌تر هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.