نقش مردان در ساختمان‌های اداری

نقش مردان در ساختمان‌های اداری

مردان شاغل در حین کار به موارد مختلفی در ساختمان های اداری دقت میکنند، از جمله تنظیم گرمای محیط و درجه حرارت در ساختمان های اداری از اهمیت ویژه ای برای مردان برخوردار است، الگوی بدنی آقایان در حین کار با بانوان تفاوت بسیاری دارد.

محققان هلندی با بررسی وضعیت تنظیمات دمایی در ساختمان‌های اداری و سازمان‌های مختلف، اعلام کردند که دمای استاندارد وسایل گرمایشی و سرمایشی در این مکان‌ها، بر اساس الگوی بدنی مردان میانسال تنظیم می‌شود. این استاندارد بر اساس نیازهای بدن مردان است و چون با الگوی بدنی خانم‌ها همخوانی ندارد،‌ می‌تواند باعث استفاده بیش از حد از انرژی شود.

نتایج این مطالعه که در Nature Climate Change به چاپ رسیده است، نشان می‌دهد که باید از استانداردهای حرارتی تازه‌ای در ساختمان‌هایی که ساخته می‌شوند، استفاده کرد. در واقع آنان معتقدند که باید با ارزیابی مجدد، در مقیاس خیلی بزرگ‌تر، با انجام مطالعات زمینه‌ای بهتر، کاری انجام داد تا دستگاه‌های مرتبط با شهرسازی، کمیته‌های تعیین استاندارد و مهندسین ساختمانی را متقاعد کرد که باید استانداردهای حرارتی را تغییر دهند. طبق آمار آنان،استانداردهای حرارتی در ساختمان‌های اداری بر اساس متابولیسم بدن یک مرد ۴۰ ساله با ۷۰ کیلوگرم وزن است. این مقدار با میزان حرارت یا سرمایی که بدن خانم‌ها به آن نیاز دارد، تطابق ندارد و از طرفی هم باعث هدر رفتن انرژی و هم باعث ناراحتی خانم‌ها می‌شود. خانم‌ها به‌خصوص در فصول گرم، به درجه کم‌تری از وسایل سرمایشی نیاز دارند تا به حد تعادل برسند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *