نقش پرستار در رشد کودک

نقش پرستار در رشد کودک

غالبا کودکانی که به پرستار سپرده می شوند به اضطراب جدایی مبتلا می شوند . بهتر است در انتخاب فردی که قرار است از فرزندتان مراقبت کند محتاط باشید چون به صورت غیرمستقیم بررشد فرزندتان تاثیر میگذارد.بعد از رفتن پدر و مادر تنها کسی که با فرزندتان ارتباط دارد پرستار کودک است.

در حالی که پدر و مادرها هنوز هم به‌عنوان بهترین مراقبان فرزندان خودشان شناخته می‌شوند، اما شرایط زندگی امروزی و ضرورت‌های خاص ایجاب می‌کنند که برخی پدر و مادرها به دنبال پرستار کودک پاره‌وقت یا حتی تمام‌وقت بگردند. پدر و مادرها باید در انتخاب پرستار خیلی دقت کنند و این انتخاب را براساس سن کودک و نیازهای فردی او انجام دهند. پرستار کودک به‌طور ناخودآگاه بر روی رشد کودک تاثیر می‌گذارد و این تاثیرگذاری به عوامل مختلفی بستگی دارد،از جمله مدت‌زمان پرستاری، حقوقی که پرستار دریافت می‌کند و کیفیت پرستاری. در واقع، مجموعه‌ای از عوامل مختلف هستند که تاثیر مثبت یا منفی پرستار را بر روی رشد کودک تعیین می‌کنند یکی از مطالعات مهم در این زمینه نشان می‌دهد که قسمت‌های کلیدی و مهمی از رشد کودک، تحت تاثیر پرستار کودک و تجربه‌های همراه با او قرار می‌گیرد.

وقتی که برخی از خردسالان مجبور می‌شوند تا یک روز از زندگی را با پرستار کودک بگذرانند،‌ طیف وسیعی از احساسات و رفتارهای منفی را از خودشان نشان می‌دهند،از جمله گریه کردن, چسبیدن به پدر و مادر, جیغ زدن یا پنهان شدن از پرستار بعد از رفتن پدر و مادر. این کودکان معمولا با مسائل دلبستگی ناایمن و اضطراب جدایی مواجه می‌شوند. البته کودکان دیگری هم هستند که در این شرایط خیلی راحت با پرستار کودک کنار می‌آیند و به‌سختی متوجه خروج پدر و مادر از خانه می‌شوند. این کودکان معمولا احساس امنیت بیشتری دارند، کمتر به اضطراب جدایی مبتلا می‌شوند و درنهایت آمادگی بیشتری برای ورود به مدرسه از خودشان نشان می‌دهند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *