نوزادان نارس را در کیسه خواب قرار ندهید

نوزادان نارس را در کیسه خواب قرار ندهید

نوزادان نارس از استرس بیشتری نسبت به دیگر نوزادان رنج میبرند سعی کنید آن ها را در کیسه خواب قرار ندهید این نوزادان با حرکات دست استرس خود را کاهش میدهند بهتر است از پوشاندن آن ها به وسیله کیسه خواب خودداری کنید.

محققان فرانسوی بعد از مقایسه رفتار نوزادان نارسی که در کیسه مخصوص نگهداری می‌شدند و نوزادانی که لباس یکسره‌ به تن داشتند اعلام کردند نوزادانی که توانایی تحرک کمتری دارند در مقایسه با نوزدانی که به راحتی دستانشان را حرکت می‌دهند استرس بیشتری دارند.

به گفته محققان آزمایشگاه Ethologie animale & humaine نتایج بررسی که در مجله Scientific Reports منتشر شد نشان داد نوزادانی که پیش از موقع متولد می‌شوند از زبان بدن ضعیف‌تری برخوردارند و پوشاندن آنها در کیسه یکی از دلایل بروز این ضعف است. فیلم‌های ویدئویی ضبط شده از رفتار ۱۸ نوزاد نارس که بین هفته‌های ۳۴ تا ۳۷ بارداری متولد شده بودند حاکی از آن است نوزادانیکه لباس راحتی و بادی به تن دارند در مقایسه با نوزادانی که در کیسه قرار داده می‌شوند تحرک بیشتری دارند و با دست محیط یا سر خود را لمس می‌کنند اما نوزادانی که در کیسه هستند دستان جمع شده‌ای دارند. حرکت دادن دست برای نوزادان روشی است که به تخلیه استرس کمک می‌کند اما نوزدانی که در کیسه قرار داده می‌شوند چون توانایی حرکت ندارند احساس ناتوانی و استرس بالاتری دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.