نوزادان نارس و اختلالات رفتاری

نوزادان نارس و اختلالات رفتاری

اکثر نوزادان نارس با مشکلات عصبی و رفتاری مواجه خواهند شدکمبود وزن  روی اکثر رفتارهای آن ها تاثیرات منفی خواهد گذاشت ابعاد شخصیتی یک نوزاد نارس با دیگر نوزادان متفاوت است در ادامه به بررسی ویژگی‌های شخصیتی این نوزادان خواهیم پرداخت.

محققان انگلیسی با انتشار گزارشی از مطالعه اخیرشان در Archives of Disease in Childhood، اعلام کردند که افرادی که با تولد زودرس به دنیا آمده‌اند یا دچار کمبود وزن در زمان تولد بوده‌اند، خیلی بیشتر در معرض خطر درون‌گرایی، عصبی بودن و ناتوانی در برخورد با موقعیت‌های مختلف در دوران بزرگسالی قرار می‌گیرند. این محققان، ویژگی‌های شخصیتی مربوط به ۲۰۰ فرد ۲۶ ساله را که تا ۳۲ هفتگی به دنیا آمده‌اند یا وزنی کم‌تر از ۱.۵ کیلوگرم داشته‌اند،با ۱۹۷ نفر که با وزن درست و در زمان طبیعی به دنیا آمده‌اند، مقایسه کردند.

ابعاد شخصیتی مهمی که این محققان مورد بررسی قرار دادند، شامل این موارد می‌شد: سازگاری، وظیفه‌شناسی، درون‌گرایی، روان‌رنجوری و گشودگی برای تجربه‌های جدید. آن‌ها سعی کرده‌اند تا مشخصات شخصیتی دقیقی برای این گروه تعیین کنند که می‌تواندتا حدودی به توضیح بخشی از دلایل مشکلات اجتماعی این افراد در روابط و زندگی کاری‌شان کمک کند. به نظر آنان، ویژگی‌های شخصیتی از اهمیت زیادی برخوردار هستند، چون نقش مهمی در گذار افراد به دوره بزرگسالی دارند و در شکل‌گیری و تثبیت نوع برقراری روابط اجتماعی هم موثر هستند. این افراد در زندگی‌شان خیلی بیشتر با همسالان، دوستان و شرکای کاری خود دچار تنش می‌شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *