نوشیدنی موثر برای آلزایمر و پارکینسون

نوشیدنی موثر برای آلزایمر و پارکینسون

با نوشیدن قهوه از ابتلا به آلزایمر در امان خواهید ماند این نوشیدنی موثر در کاهش کلسترول بد خون و مقابله با خستگی و افسردگی به شما کمک خواهد کرد. سعی کنید در نوشیدن قهوه زیاده روی نکنید. همچنینین نوشیدنی مانع ابتلای شما به امراض قلبی و عروقی می شود.

محققان آمریکایی می‌گویند مصرف متعادل قهوه می‌تواند احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله ناراحتی های قلبی عروقی، پارکینسون، دیابت و برخی انواع سرطانها را کاهش دهد. محققان دانشگاه توفت بوستن می‌گویند دانه‌های قهوه حاوی بیش از هزار ملکول مختلف است که از آن جمله می‌توان به کافیین و آنتی‌اکسیدانهایی مثل پلی‌فنول‌ها اشاره کرد. پیش از این پژوهشگران کره جنوبی در تحقیقی روی ۲۵ هزار زن و مرد به این نتیجه رسیدند

که مصرف ۳ تا ۵ فنجان قهوه در روز به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند و مانع از بروز بیماریهای قلبی می شود. بررسی نتایج تحقیقات پیشین همچنین روشن کرد مصرف متعادل قهوه می‌تواند از مرگ زودهنگام، افسردگی، دیابت و حتی در درجاتی از بروز آلزایمر و بیماری ام‌اس پیشگیری کند.

در سال ۲۰۱۱ بررسی‌های محققان دانشگاه هاروارد نشان داد زنانی که در روز حداقل ۴ فنجان قهوه می‌نوشند در مقایسه با زنانی که اصلا قهوه مصرف نمی‌کنند ۲۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند. اما متخصصان تغذیه هشدار می‌دهند زنان باردار در مصرف قهوه محتاط باشند زیرا مصرف بیش از ۲۰۰ میلی گرم قهوه در روز می‌تواند باعث بروز عوارض شود.

جالب است بدانید، متخصصان تغذیه توصیه می کنند که نوشیدن آن را به دو فنجان قهوه دم کرده یا سه فنجان قهوه فوری(نسکافه) در روز محدود کنید.

اما درباره میزان کافئینی که از طریق این نوشیدنی به بدن می رسد باید بگوییم که با نوشیدن یک فنجانقهوه معمولی، ۱۱۵ میلی گرم کافئین و با یک فنجان نسکافه، ۶۵ میلی گرم کافئین و با نوشیدن یک فنجانقهوه بدون کافئین باز هم معادل ۳ میلی گرم کافئین وارد بدن می شود. بنابراین می توان گفت که کافئین در هیچ شرایطی به طور کامل از قهوه جدا نمی شود، بلکه مقدار آن به حداقل می رسد.

حتماً خواص فراوانی را از گوشه و کنار درباره این نوشیدنی شنیده اید. تا به حال خواصی نظیر بهبود خستگی و افسردگی، افزایش متابولیسم بدن و کاهش حملات آسم در مورد قهوه به اثبات رسیده است.

به این ترتیب که کافئین موجود در قهوه به میزان ۱۰ درصد سرعت پردازش اطلاعات را در مغز افزایش داده و مصرف یک فنجان قهوه بعد از نهار، مانع از بی حالی پس از مصرف غذا در ظهر می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.