مدیریت استرس برای پیشگیری از مشکلات قلبی

مدیریت استرس برای پیشگیری از مشکلات قلبی

مدیریت استرس در مردان از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند مانع بروز بیماری های قلبی در آن ها شود. با کنترل استرس های شغلی مردان می توانند از بدنشان در برابر عارضه های خطرناک قلبی پیشگیری کنند. کنترل وزن و قند خون با چکاب های دوره ای آن ها را از وضعیت سلامت بدنشان مطلع خواهد کرد.

برای بسیاری از مردان، دوران ۴۰ تا ۵۰ سالگی، به واسطه شغل، مسائل مالی و فشارهای خانوادگی، بسیار پراسترس است و استرس یکی از فاکتورهای خطر مشکلات قلبی است. بیماری‌های قلبی، در مردان زودتر از زنان بروز پیدا می‌کند. بیماری قلبی، به عنوان اولین عامل مرگ در میان مردان ۴۵ تا ۵۴ ساله شناخته شده است. بنابراین سعی کنید به کمک نرمش، یوگا، مدیتیشن یا کلاس‌های مدیریت استرس، استرستان را از بین ببرید. احتمالا همسر یا دخترتان حداقل یک بار پس از ۲۰ سالگی‌شان به پزشک مراجعه کرده‌اند حتی فقط برای آزمایش پاپ اسمیر.

معمولا برای جوانان،شکستن عادت کار راحت‌تری است. اما زمانی که به میانسالی می‌رسید کاری وجود دارد که باید به آن عادت کنید: چکاپ دوره‌ای. سعی کنید رابطه‌تان با پزشک را بهتر کنید. بسیاری از مردان در دوران میانسالی دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوند. مراقب باشید زیرا این اضافه وزن می‌تواند زمینه ساز بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت باشد. همه مردان ۲۰ سال به بالا، باید هر ۵ سال یک بار کلسترول خود را چک کنند. آزمایش غربالگری دیابت نیز از سن ۴۵ سالگی آغاز می‌شودالبته اگر جوان‌تر هستید و اضافه وزن دارید یا تحرک جسمانی ندارید و یا یکی از اعضای خانواده‌تان به دیابت مبتلا شده است، باید زودتر پیگیر این بیماری باشید تا از ابتلا به آن جلوگیری کنید. از سنین ۴۵ به بالا، فشار خونتان نیز باید مرتب چک شود تا از بروز حمله قلبی و مغزی جلوگیری شود. انجام کولونوسکوپی (برای آشنایی با آزمایش کولونوسکوپی، کلیک کنید) نیز در سن ۵۰ سالگی لازم است و اگر فاکتور خطر دارید زودتر این کار را انجام دهید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.