هشدارهای بدن ناشی از تومور مغزی

هشدارهای بدن ناشی از تومور مغزی

به دنبال یافتن علائم مهم برای ایجاد تومور مغزی متخصصین به نتایج جالبی دست یافتند. احساس سرگیجه و سردردهای دائمی و اختلالات حرکتی ناگهانی می توانند به شما در این زمینه هشدار بدهند، با عکسبرداری به روش ام آر ای می توان به بررسی دقیق تر این نوع تومورها پرداخت.

تومورهای مغزی دارای اندازه‌ها و اشکال مختلفی هستند و علائم خاص خودشان را دارند. دکتر تئودور شوارتز، جراح مغز و اعصاب، می‌گوید: «کلید اصلی برای پیدا کردن علائم تومور مغزی، به محل وقوع تومور بستگی دارد». برای مثال، اگر تومور مغزی در نزدیکی بخشی از مغز به‌وجود آمده باشد که کنترل بازوها و بینایی را بر عهده دارد، علائم آن می‌تواند شامل مواردی مثل ضعف اندام یا تاری دید باشد. البته باید گفت که به‌طور کلی، بعضی از نشانه‌ها و علائم واقعا شایع‌تر هستند.

در ادامه با این نشانه‌های هشداردهنده آشنا می‌شویم. تشنج صرف نظر از نوع تومور مغزی، تشنج معمولا یکی از اولین نشانه‌های این مشکل است. به‌گفته دکتر شوارتز، التهاب ناشی از وجود تومور، نورون‌های مغز را وادار می‌کند به این‌که بدون کنترل فعالیت کنند و درنتیجه شما را با حرکات غیرطبیعی مواجه می‌سازد. تشنج نیز مانند خود تومور، انواع مختلفی دارد. این امکان وجود دارد که فرد مبتلا به تومور با تشنج در سراسر بدن مواجه شودیا حرکات تند و غیرطبیعی را فقط در یک اندام یا حتی یک بخش خاص از صورت احساس کند. کُند شدن حرکت‌های بدن اگر در فشار دادن دکمه‌های وسایل مختلف بیش از حد اشتباه می‌کنید، تعداد پله‌ها را گم می‌کنید یا تعادل‌تان دچار مشکل شده، بهتر است شرایط خودتان را به پزشک توضیح بدهید. این نوع از اختلال حرکتی در بازوها، پاها یا دست‌ها می‌تواند نشان‌دهنده مشکل در مغز باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *