هشدارهای پزشکی در مورد اچ‌آی‌وی

هشدارهای پزشکی در مورد اچ‌آی‌وی

اچ‌آی‌وی عارضه ای است که سلامت مردان را تهدید میکند، رعایت نکردن اصول ایمنی در این زمینه می تواند عواقب جبران ناپذیری برای این افراد دربرداشته باشد. اگر تماس جنسی مشکوک داشته اید بهتر است به پزشک مراجعه کرده و از سلامت خود اطمینان حاصل کنید.

اچ‌آی‌وی، ویروسی است که باعث ابتلا به بیماری ایدز می‌شود. این ویروس می‌تواند در خون و ترشحات موجود در بدن فرد آلوده به حیات خودش ادامه بدهد، بدون این‌که هیچ علامتی داشته باشد. ویروس اچ‌آی‌وی، در صورت تماس ترشحات فرد آلوده با واژن، مقعد،‌ دهان و چشم‌های فرد دیگر یا بریدگی روی پوست، به او انتقال می‌یابد.

هنوز هیچ درمان قطعی و واکسنی برای مقابله با ویروس اچ‌آی‌وی کشف نشده است، اما روش‌های درمانی مدرن می‌توانند از پیشروی ویروس اچ‌آی‌وی تا مرحله بیماری ایدز جلوگیری کنند. البته این روش‌ها درمانی دارای عوارض جانبی زیادی هستند. افراد آلوده به ویروس اچ‌آی‌وی می‌توانند برای سال‌های زیادی بدون هیچ گونه علامتی مبتنی بر ابتلا به اچ‌آی‌وی، به زندگی ادامه بدهند. تنها راه برای تشخیص این مساله، مجموعه‌ای از آزمایش‌های خون است. البته این آزمایش‌ها، معمولا باید چندین بار تکرار شوند تا به نتیجه قابل اطمینانی برسند. اگر درباره آلوده شدن خودتان به ویروس اچ‌آی‌وی مشکوک هستید، به پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید تا آزمایش‌های لازم را برای شما تجویز کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *