هشدارهای پزشکی در مورد نشستن های طولانی

هشدارهای پزشکی در مورد نشستن های طولانی

افزایش سلامت کبد از چه راههایی امکانپذیر است؟ نشستن های طولانی عوارض جانبی زیادی برای سلامتی ما در بر دارد می تواند سلامت کبد ما را در معرض خطر قرار دهد، از نشستن های طولانی بپرهیزید و فعالیت و تحرک خود را فراموش نکنید.

محققان می‌گویند زیاد نشستن به نفع سلامت کبد نیست. بر اساس تحقیقی که در مجله Hepatology منتشر شده است، نشستن‌های زیاد می‌تواند احتمال ابتلا به هپاتیت را افزایش دهد. محققان دانشگاه نیوکستل پس از زیر نظر گرفتن ۱۴۰ هزار کره‌ای متوجه شدند نشستن‌های طولانی و عدم فعالیت فیزیکی می‌تواند باعث اختلال در کارکرد کبد شده

و احتمال ابتلا به هپاتیت را بالا ببرد و این موضوع تنها مختص به افراد چاق و دارای اضافه وزن نمی‌شود. بسیاری از افرادی که به این دلیل به هپاتیت دچار می‌شوند، BMI زیر ۲۳ دارند. بر اساس تحقیق دیگری که مشروح آن در مجله Prevention medicine متنشر شد، اداره‌‌ها برای پیشگیری از بروز عوارض ناشی از نشستن‌های طولانی‌ کارمندان باید محل‌های کار ایستاده تعبیه کنند.

سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده هر فرد باید روزانه ۱۰ هزار قدم بردارد. فعالیت فیزیکی مرتب می‌تواند تا ۳۹ درصد احتمال ابتلا به سرطان پستان، تا ۲۶ درصد احتمال سرطان کولورکتان، تا ۲۵ درصد احتمال سکته مغزی و تا ۳۴ درصد احتمال ابتلا به دیابت را کاهش دهد. جالب است بدانید نشستن چهارمین عامل مرگ در جهان بعد از پرفشاری خون، سیگار و دیابت است!


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *