هفته هفتم بارداری همراه با اتفاقات شگفت انگیز

اتفاقات هفته هفتم بارداری

هفته هفتم بارداری همراه با اتفاقات شگفت انگیز

هفته هفتم بارداری و اتفاقات آن

هفته هفتم بارداری همراه با اتفاقات جالب می باشد در این هفته کم کم ظاهر جنین کوچولویتان شکل میگیرد که در زیر به تمامی این خصیصه های ظاهری اشاره میکنیم.

وروجک شما این هفته سریع‌تر رشد خواهد کرد. اندازه سر تا دم کوچولو در ابتدای هفته ۴-۵ میلی‌متر است که در انتها هفته به ۷- ۱۱ میلی‌متر می‌رسد.

برجستگی‌های دست و پا که در هفته ششم جوانه‌زده بودند حالا بیشتر رشد کرده‌اند و قسمت‌های مختلف دست و پا در حالی شکل‌گیری است.

سایه‌ای از آرنج و مفصل‌های او را می‌توانید ببینید. حالا دست او از مچ تا انگشتان به هم چسبیده تا در هفته‌های آینده از هم جدا شود.

سرش اکنون بزرگ‌تر از بدن اوست و می‌توانید خوشحال باشید که روزهای این هفته زمان تشکیل نیمکره‌های چپ و راست مغز اوست.

پوستش را اگر ببینید وحشت می‌کنید آنقدر نازک است که می‌توان آن را به یک برگه کاغذ تشبیه کرد و رگ‌هایش به راحتی قابل دیدن است.

در هفته هفتم دندان‌ها و فضای داخلی دهانش هم به تدریج در گریم این هفته گذاشته می‌شود و ظاهراً گوش‌هایش هم بیشتر رشد خواهند کرد.

این هفته رویان قشنگ‌تر خواهد شد پلک‌ها روی چشمانش را می‌پوشاند و بینی قلمی او هم توی صورت عجیب و غریبش پی هفته هفتم دا می‌شود. روده‌ها و آپاندیس هم در راه هستند و تا پایان این هفته در بدن رویان جا خوش می‌کنند.

 خصیصه‌های ظاهری کودک شما اکنون به طرز شگفت‌انگیزی در حال رشد است. نقطه‌های سیاه، محل چشم‌ها و سوراخ بینی را مشخص می‌کند و همچنین لب‌های کوچک او و گوش‌هایش شروع به رشد می‌کنند.

در عین حال ساختار پیچیده‌ی مغز کودک شما نیز بیش از پیش در حال رشد است؛ چنانچه امکان نگاه کردن به آن فراهم باشد، درون آن و محتویاتش کاملا هویداست.

در واقع سلول‌های عصبی مغز کودک شما با سرعت عجیبی، ۱۰۰۰۰۰ سلول در دقیقه، در حال رشد است! و او حرکات آرام و نامنظم خود را آغاز نموده، گرچه ممکن است شما تا ۴ ماهگی متوجه این حرکات نشوید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.