اتفاقات مهم در هفته چهارم بارداری

اتفاقات مهم در هفته چهارم بارداری

اتفاقات جالب در هفته چهارم

اتفاقات بسیار جالبی در هفته چهارم بارداری بوجود می آید که این اتفاق ایجاد لوله عصبی کودک میباشد که شامل ستون فقرات جنین می باشد در زیر بطور کامل تر و جدی تری در این مورد صحبت میکنیم.

می‌خواهید بدانید اکنون این مهمان کوچولو در چه شکلی است؟ دلتان را صابون نزنید، حالا حالا باید صبر کنید تا بتوانید او را ببنید. حق هم دارید از همین حالا می‌خواهید بدانید کودکتان شبیه کیست؟ اما اکنون زود است، او تازه در مرحله رویانی است. در واقع از زمان بسته شدن نطفه تا هفته هشتم یا دهم بارداری فرزند کوچک شما «رویان» نامیده می‌شود.

بگذارید بگوییم کوچولوی شما الان چه شکلی است. او همچنان در حال استقرار در خانه جدید است. این ریزه میزه الان از دو لایه داخلی و خارجی تشکیل شده که دو لایه داخلی را «اپی‌پلاست» می‌نامند و لایه خارجی، غشایی است به نام «هایپوبلاست» که بعدها اعضای بدن جنین را در آینده تشکیل می‌دهد.

 از این هفته، دو بادیگارد رویان شما را همراهی می‌کنند. این هفته زمان تشکیل و توسعه کیسه آمنیوتیک و کیسه زرده است. کیسه آمنیوتیک با احاطه رویان علاوه بر اینکه او را از گزند حوادث داخل رحم محافظت می‌کند مثل یک تخت گرم و نرم هم می‌ماند که جنین در آن مدام در حال چرت زدن است.

این هفته در رحم چه اتفاقی می‌افتد؟ شاید نطفه‌ی شما بسیار کوچک باشد، اما به ما اطمینان کنید: مرحله‌ی فوق العاده مهمی از رشد پیش روست. این هفته نطفه به دو بخش تقسیم می‌شود. نیمی از آن به جفت تبدیل می‌شود، بافت خاصی که مواد مغذی و اکسیژن را در طول دوران بارداری در اختیار کودک شما قرار می‌دهد. نیمی دیگر آن، خود جنین است که به رشد ادامه می‌دهد و یک لایه سلول که دست به دست هم می‌دهند تا لوله‌ی عصبی که جایگاه مغز کودک، نخاع و در نهایت ستون فقرات را شکل می‌دهند، بسازند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *