همه چیز در مورد جشنواره فیلم سلامت

همه چیز در مورد جشنواره فیلم سلامت

در جشنواره فیلم سلامت اتفاقات زیادی افتاد  آثار سینمایی و تلویزیونی و نمایشی مختلفی در اختیار داوران این جشنواره قرار گرفتند و پس از رای گیری برگزیدگان این جشنواره مشخص شدند.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نخستین جشنواره فیلم سلامت از روز دوشنبه، اول شهریور ۱۳۹۵ در پردیس سینمایی چارسو آغاز به کار خواهد کرد.

جشنواره فیلم سلامت به ریاست دکتر سیدمحمدهادی ایازی و دبیری دکتر ابراهیم داروغه زاده از برگزار خواهد شد.

این رویداد سینمایی با نمایش ۲۴ فیلم بلند سینمایی، ۳۹ مستند ،۳۵ کوتاه، ۲۰تیزر و نماهنگ و ۱۸ اثردانشجویی در پردیس چارسو آغاز خواهد شد.

همچنین در این جشنواره ۲۵ فیلم تلویزیونی، ۱۳سریال، ۹۲ برنامه وگزارش خبری مورد ارزیابی داوران قرار خواهد گرفت و در نهایت برگزیدگان این بخش ها در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی خواهند شد.

حضور علاقه مندان در پردیس سینمایی چارسو در ایام برپایی این رویداد سینمایی آزاد است.

هادی ایازی، معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور می‌گوید که در دوره مدیریتی جدید وزارت بهداشت پرداختن به اصلاح رفتارهای مردم اهمیت یافته و جشنواره فیلم سلامت هم با این هدف راه اندازی شده است؛ زیرا بسیاری از بیماری‌ها با رفتار درست قابل پیشگیری است. مثلا اگر کسی زمینه ابتلا به بیماری دیابت را دارد و جزو آمار ۵/۵ میلیونی این گروه افراد قرار می‌گیرد، لازم است تا با دریافت پیام‌های سلامت‌محور و رعایت برخی نکات، از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند.

وی افزود: اساسا شورای فرهنگ و سلامت وزارت بهداشت با این هدف تشکیل شد و خروجی آن نیز تولید سریال هایی مثل «پریا» است که درحال حاضر از شبکه سه سیما پخش می‌شود. مطرح کردن بیماری ایدز پیش از این یک تابو در صداوسیما بود. در حالی که اکنون می‌بینیم درباره چگونگی برخورد با آن یا پیشگیری از این بیماری فرهنگ‌سازی می‌شود. بنابراین این یک واقعیت است که اگر به کاهش ابتلا به بیماری در جامعه کمک کنیم، هزینه‌های درمان هم کاهش می‌یابد و پیشرفت خواهیم کرد.

ایازی به برگزاری اولین جشنواره فیلم سلامت با هدف آگاه سازی مردم درباره رفتارهای سلامت‌محور اشاره کرد و ادامه داد: جشنواره فیلم سلامت نیز با هدف اطلاع رسانی به مردم در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.