همه چیز در مورد هفته سی و دوم بارداری

همه چیز در مورد هفته سی و دوم بارداری

اطلاعات جالب در مورد هفته سی و دوم بارداری

مطلب زیر در مورد هفته سی و دوم بارداری می باشد در این هفته اتفاقات هیجان انگیزی برای جنین و مادر رخ می دهد که در زیر به تمام این اتفاقات اشاره کرده ایم و در زیر به همه آنها اشاره میکنیم.

گرچه بخشی از وجود شما امیدوار است که این کودک زودتر به دنیا بیاید! اما شرط می‌بندم مابقی وجودتان مشتاقانه امیدوار است که کمی بیشتر آنجا بماند. گفته می‌شود که این هفته نقطه‌ی عطف مهمی در بارداری محسوب می‌شود. اغلب نوزادی که در همین مرحله و پس آن به دنیا بیایند، نجات یافته و قادرند به زندگی سالم و طبیعی خود ادامه دهند. تاکنون تمام اندام‌های اصلی او کاملا شکل گرفته و عملکرد آن‌ها تنظیم شده به غیر ریه‌ها که برای تکامل و رشد کامل به زمان بیشتری نیاز دارد.

جنین شما کمی عاقل تر شده و شیطنت را کنار گذاشته، شاید هم تنبل شده باشد، به هر حال خیلی حال و حوصله شیطنت کردن ندارد. البته او دیگر فضای برای این کار ندارد نه می‌تواند لگد بزند نه اینکه مشت‌های گره کرده‌اش را به شما نشان دهد. با این حال به شیوه جدید ورجه وورجه می‌کند و غلت می‌زند تا بتواند تکان بخورد.

الان او از هفته گذشته ۲ سانت بلندتر شده منتها آنچه شما از قدش می‌بینید بیشتر از ۴۷ سانتی‌متر نیست چون او خودش را به شیوه همه جنین‌ها جمع کرده است. دست‌هایش با ناخن‌ و صورتش با موهای سیاهی که ممکن است روییده باشد زیباتر شده است. بیشتر ساعات روز را استراحت می‌کند تا وقتی پایش را بیرون از شکم مادر گذاشت حسابی انرژی برای آتش سوزاندن داشته باشد.

قد: ۴۷ سانتی متر

وزن: ۲۰۹۰ گرم

در این هفته‌ها به دلیل تغییر وضعیت جنین و خم شدن سر او به سمت قسمت‌های تحتانی شکم شما، پاهای او زیردنده‌ها قرار می‌گیرد و در این شرایط ممکن است دردهای شدیدی زیر دنده‌های خود احساس کنید. اگر در این زمان پاهای این ناقلا زیر یکی از دنده‌های شما گیر کند که درد بیشتری را حس خواهیدکرد. برای آنکه دچار این مشکل نشوید در تمام روز پشت خود را صاف نگه دارید.

فشار رحم بقیه اندام‌های بدن شما را جا به جا خواهد کرد. در این زمان شکم شما حدود ۱۲ سانتی‌متر بالاتر از بدنتان قرار گرفته و طول رحم ۳۱ سانت شده است. این حالت احتمالا تعادل شما را بر هم می‌زند. دردهای کمر، کشاله‌های ران و پهلو به دلیل کشیدن شدن شکم طبیعی است و شما آن را در این دوران تجربه می‌کنید. خستگی، نفخ و ترش‌کردن هم علائمی است که نباید از وجود در خود بدن تعجب کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *