هیلاری کلینتون از چه عارضه ای رنج می برد؟

هیلاری کلینتون از چه عارضه ای رنج می برد؟

 

هیلاری کلینتون نیز از سلامت جسمی برخوردار نیست وی از  ذات الریه رنج میبرد این بانوی آمریکایی که کاندید دمکرات ریاست جمهوری آمریکا شده بوداز بیماری اش میگوید و به علائم و نشانه های این عارضه در بدنش اشاره کرده است.

چند روز پیش بود که هیلاری کلینتون در جریان شرکت در پانزدهیمن مراسم یادبود جان‌باختگان حادثه ۱۱ سپتامبر، با ضعف ناشی از گرمازدگی و کم‌آب شدن بدنش از مراسم خارج شد و سوژه‌ای جدید به دست رسانه‌ها داد!

ماجرا از این قرار بود که هیلاری ۶۸ ساله بعد از حدود ۹۰ دقیقه حضور در این مراسم، احساس ضعف و گرمازدگی می‌کند و از مراسم خارج می‌شود؛ ضمن اینکه سرفه‌های مزمنی هم در طول مراسم، او را آزار می‌دادند. اما تا رسیدن خودرو، به میله‌هایی که کنار راه قرار داشتند تکیه می‌دهد و به سختی و با کمک اطرافیانش، سوار خودرو می‌شود. او قبل از سوار شدن، یک بار هم به زمین می‌افتد. پخش این ویدئو در رسانه‌ها، گمانه‌زنی‌های فراوانی را درباره سلامت خانم کلینتون به راه انداخت تا درنهایت، پزشک شخصی او، خبر از ابتلایش به ذات‌الریه یا همان پنومونی را داد. دکتر بارداک از گرمازدگی و کم‌آب شدن بدن این کاندید دمکرات ریاست جمهوری آمریکا گفت و تاکید کرد که کم‌آبی بدنش جبران شده اما معاینات پزشکی، نشان از ابتلای هیلاری به ذات‌الریه دارند. در حال حاضر شرایط عمومی هیلاری کلینتون خوب است و او می‌تواند بدون هیچ مشکلی در انتخابات شرکت کند.

سینه پهلو، پنومونی یا ذات‌الریه، وضعیت التهابی ریه است که معمولا در اثر ابتلا به آن، کیسه‌های میکروسکوپی هوا موسوم به آلوئول‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند. این بیماری در بیشتر موارد در اثر عفونت ناشی از ویروس یا باکتری و گاهی نیز در اثر سایر میکروارگانیسم‌ها، برخی داروها و شرایط دیگر مانند بیماری خودایمنی رخ می‌دهد (نقش ویتامین D در کاهش خطر ابتلا به ذات‌الریه).

علل باکتریایی، علل ویروسی، مایکوپلاسما و سایر علل عفونی مانند قارچ‌ها و ترکیبات شیمیایی می‌توانند از مهم‌ترین دلایل ابتلا به ذات‌الریه باشند. افراد بالای‌ ۶۰ سال‌، بیماران مبتلا به آسم‌ و فیبروز کیستیک، کسانی که در معرض استنشاق‌ جسم‌ خارجی‌ به‌ داخل‌ ریه هستند، آنهایی که استعمال‌ دخانیات یا در شرایط‌ پرجمعیت‌ غیربهداشتی زندگی می‌کنند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری ریوی قرار دارند.

ذات‌الریه، یک بیماری عفونی است که در اثر ابتلا به آن فضای داخلی ریه‌ها و مجاری هوایی ما علاوه بر التهاب، پر از عفونت و مایع می‌شوند و در این شرایط، گلبول‌های سفید خونی برای مبارزه با این عفونت، به‌سمت ریه‌ها سرازیر می‌شوند. بروز این درگیری در ریه‌ها، باعث ایجاد اختلال در اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن و کاهش سطح اکسیژن در جریان خون می‌شود. ممکن است حدود ۳ تا ۷ روز طول بکشد تا علایم بیماری خودشان را به طور کامل نشان بدهند و پزشک معالج متوجه ابتلا به ذات‌الریه در ما بشود. طول دوره درمان هم از یک هفته تا چند ماه، متغیر خواهد بود. هرچند که باکتری‌ها، جزو عوامل اصلی ابتلا به این بیماری عفونی محسوب می‌شوند اما نمی‌توان نقش برخی از قارچ‌ها و ویروس‌ها را هم در ابتلا به ذات‌الریه نادیده گرفت.

درد قفسه سینه، سرفه (ابتدا خشک و سپس خلط‌دار)، تب، ضعف، کاهش اشتها، نفس نفس زدن یا درد عمیق قفسه سینه از مهم‌ترین علایم ابتلا به ذات‌الریه به حساب می‌آیند. از آنجایی که ذات‌الریه یا همان سینه‌پهلو جزو بیماری‌های مسری است، بنابراین یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال آن هم تماس با بیماران مبتلا یا تنفس در هوایی است که ترشحات عطسه بیماران مبتلا به ذات‌الریه در آنجا وجود دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *