ورزشکاران این عصرانه مقوی با خرما را حتما امتحان کنند!

ورزشکاران این عصرانه مقوی با خرما را حتما امتحان کنند!

طرز تهیه عصرانه مقوی با خرما

در مطلب زیر دستور پخت یک عصرانه مقوی با خرما را برایتان قرار داده ایم هسته اصلی ایرن عصرانه خرما می باشد و علاوه بر خرما از کره , دارچین,پودر زنجبیل و روغن مایع استفاده شده است. این عصرانه بدلیل مقوی بودن به عصرانه ورزشکاران لقب گرفته است . بنابراین امیدواریم که از تهیه این عصرانه بسیار عالی لذت ببرید.

مواد لازم برای ۲ نفر
خرما: ۲۰۰ گرم
کره: ۵۰ گرم
دارچین: یک قاشق سوپخوری
پودر زنجبیل: یک‌دوم قاشق غذاخوری
روغن مایع: ۲ قاشق سوپخوری

طرز تهیه: هسته خرماها را جدا کرده و همراه با روغن مایع در چرخ گوشت بریزید. بعد از آن که خرماها چرخ شد کره و دارچین را به آن بیفزایید و روی حرارت قرار دهید. آرد را الک کرده و روی حرارت قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید تا رنگ آن طلایی شود.

خرما را روی ورقه فویل قرار داده و مخلوط آرد و روغن را روی آن بریزید و صاف کنید. مواد را رل کنید و فویل را دور آن بپیچید و به مدت ۴ ـ ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید. سپس آن را برش داده و صرف کنید.

انرژی این غذا ۱۸۵۰ کیلوکالری است.

اهمیت غذایی خرما
خرما دارای مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم،‌ روی،‌ منگنز و ویتامین A، B، E و مقدار قابل توجهی فیبر است که برای پیشگیری از سرطان‌هایی مانند سرطان کولون و معده مفید و موثر است.از آنجا که زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل درد می‌شود، خرما در خنثی کردن اسید معده موثر است.

خرما برای اشخاصی که دچار فشار خون بالا هستند و باید رژیم کم سدیم داشته باشند مفید است. خرما برای جلوگیری از رشد میکروب ـ که عامل پوسیدگی دندان است ـ مفید است.خرما باعث کاهش چربی خون و بهبود عملکرد سیستم گوارش و هضم و دفع مواد غذایی می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.