بارداری و بهترین شیوه نگه داشتن بدن در ورزش یوگا

ورزش یوگا و بارداری:تکنیک های تنفس یوگا قبل از زایمان ممکن است به کاهش یا کنترل تنگی نفس در دوران بارداری کمک کند .تمرین یوگا در حین بارداری یکی از بهترین راههای حفظ تعادل  جسم  و ذهن است یوگا می تواند در حین بارداری بسیار مفید باشد، البته بشرطی که احتیاط های لازم را انجام دهید

تمرینات یوگا در طی دوران بارداری بهترین روش نگهداری بدن در حالت تعادل است. در هر صورت مطمئنا موقعیت ها و حالاتی نیز وجود دارند که باید از انجام آن اجتناب ورزید. وارونگی در طی دوران بارداری رحم را تحت فشار قرار داده و جریان خون را از آن دور می نماید. در ماه های پایانی بارداری قفسه سینه و قلب را پایین تر از پاها قرار دهید چنانچه فشاری اضافی بر قلب وارد نمایید.

بعد از ۳ ماهه اول بارداری باید از هر وضعیتی که نیاز به قرار گرفتن مسطح بر روی کمر و یا شکم دارید اجتناب ورزید. (به دلایل بدیهی و مشهود) تمرینات تنفسی، مکمل خوبی برای تمرینات ریلکسیشن تنفسی یاد داده شده در زمینه آمادگی برای زایمان و وضع حمل هستند. آرام و روان تنفس کنید. از اجرای هر نوع تمرین تنفسی که نیازمند محبوس کردن هوا در ریه هاست، اجتناب ورزید. همچنین در این دوران تنفس سریع توصیه نمی شود.

بانوانی که قبل از بارداری تمرینات وزنه برداری را اجرا کرده اند می توانند تمرینات شان را ادامه دهند. بارداری زمان مناسبی برای شروع تمرینات وزنه برداری نیست. چنانچه یک وزنه بردار هستید در این دوران وزن وزنه هایی که بلند می کنید را کاهش دهید و بر تکرار فعالیت خود بیافزایید. بارداری دورانی است که باید برای آماده ماندن تلاش کنید و نه برای قوی تر شدن. توصیه می کنم یک سِت از هر تمرین را به میزان ۱۵ تا ۲۰ تکرار اجرا کنید. تلاش کنید تا هوا را به خوبی از ریه ها خارج نمایید و هرگز نفس را حبس ننمایید. حبس نفس زمانی که وزنه ای را بلند می کنید خطر جداسازی جفت را از دیوار رحم افزایش می دهد. این مورد زندگی شما و کودک را تهدید می کند. چنانچه قصد دارید وزنه برداری را در طی دوران بارداری ادامه دهید حضور یک مربی در جلسات تمرینی عقیده خوبی محسوب می شود.

Yoga exercise during pregnancy

:حرکات جانبی موجود در رشته تنیس فشاری را بر عضلات ساپورت کننده مفصل ران و زانوها و مچ پا تحمیل می کنند. بهتر است در طی بارداری از شرکت در مسابقات ورزشی دوری نمایید. معمولا در ماه های پایانی بارداری، حرکات انجام شده در تنیس ممکن است استرس و فشار بسیار زیادی را بر روی عضلات لگن خاصره تحمیل نماید. همچنین به دلیل خطر وارد آمدن ضربه به شکم، بازی های راکتی را در طی این دوران توصیه نمی شود.

هنگامی که جنین در حال رشد است مرکز ثقل مادر تغییر می کند چنانچه می تواند زمینه ساز افتادن فرد در پیست اسکیت باشد. از هر رشته ورزشی که نیازمند برقراری تعادل است باید در سه ماهه دومین و سومین بارداری اجتناب ورزیده شود. به خاطر داشته باشید چنانچه در طی بارداری صدمه ای به خود بزنید راه های درمانی محدودی دارید. همیشه چنان بازی کنید که ایمنی شما و کودک تضمین شده باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.