آشنایی با ایمنی در ورزش بارداری

آشنایی با ایمنی در ورزش در طی دوران بارداری

ایمنی در ورزش بارداری:ورزش در دوران بارداری نباید باعث ایجاد استرس در زنان باردار یا کودکان شود. تمرینات با شدت ضربه، مانند پریدن باید اجتناب شود. علاوه بر این توصیه می شود که زنان باردار نباید  ورزش هایی انجام دهند که باعث کاهش جریان خون نوزاد شود،از ماه سوم به بعد از بدن خود زیاد کار نکشید

ایمنی در ورزش بارداری:قبل از شروع و یا ادامه هر برنامه ورزشی در طی بارداری با پزشک معالج تان برای اطمینان از این که هیچ محدودیتی در ورزش کردن ندارید مشورت کنید. به هر حال لازم است در طی دوران بارداری از شرکت در مسابقات ورزشی اجتناب نمایید.

ایمنی در ورزش بارداری:در کل چنانچه از راهنمایی های ایمنی مشخصی پیروی می کنید به شدت فعالیت توجه نمایید و با توجه به آنچه احساس می کنید سطح هر فعالیتی که به انجام آن تمایل دارید همچون اسب سواری، چتربازی و غواصی با وسایل را تنظیم نمایید. ورزش کنید تا احساس بهتری داشته باشید و برای کاهش وزن بدن ورزش نکنید. تمرینات منظم بر انجام فعالیت های متناوب و دوره ای ترجیح دارد.

ایمنی در ورزش بارداری:مطابق شرایط آب و هوا لباس بپوشید. اگر هوا گرم است صبح یا بعدازظهر و نه ظهر ورزش کنید. پوشش شما زمانی که گرم تان می شود به دفع گرما از بدن کمک می کند. اگر هوا سرد است لباس گرم بپوشید. از فعالیت در هوای گرم و یا هوای سرد اجتناب کنید. در روزهای بسیار گرم یا بسیار سرد در اماکن سرپوشیده ورزش کنید. همچنین هرگز زمانی که تب دارید ورزش نکنید. دمای بسیار بالای داخلی بدن به ویژه در اوایل بارداری با ایجاد معایب و نواقصی در فرد مرتبط است. همچنین مدت زمانی طولانی درون اب گرم نمانید.

زمان مناسب برای ایمنی در ورزش بارداری

ایمنی در ورزش بارداری:مطمئنا کمتر از ۱ ساعت قبل از تمرینات برای اجتناب از افت قند خون غذای سبک، کم چرب و مختصر میل کنید. چنانچه به نوعی صبح قبل از خوردن صبحانه ورزش می کنید قبل از اجرای تمرینات حداقل ۸ گرم آب میوه شیرین بنوشید. قبل در طی و بعد از یک جلسه کاری به میزان کافی نوشیدنی های بدون کافئین بنوشید. حتی اگر شنا کردن را به عنوان رشته ورزشی انتخاب کرده اید مایعات از دست رفته بدن را جبران نمایید. زمانی که در آب ورزش می کنید نیز بدن آب زیادی را از دست می دهد. زمانی که ورزش می کنید کفش ها و سوتین مناسبی بپوشید. بهترین سوتین آن است که سینه ها را به سمت بالا و داخل هدایت نماید. برخی از بانوان با پوشیدن ۲ سوتین در تمرینات ورزشی احساس بهتری می نمایند.

گرم کردن بدن در ورزش بارداری

ایمنی در ورزش بارداری:برای ۵ دقیقه با سرعت پایین بدن را گرم نمایید. برای مثال چنانچه در حین تمرینات راه می روید ابتدا به آرامی قدم بردارید چنانچه دوچرخه سواری می کنید به آرامی رکاب بزنید. در حین ورزش از حرکات جهشی سریع اجتناب ورزید. حرکات پرشی و لرزشی بدن همین طور حرکاتی که شامل تغییر مسیرهای سریع می شوند می تواند باعث افزایش آسیب پذیری مفاصل گردد. هورمون ریلکسین تراوش شده در دوران بارداری، بانوی باردار را در سطح بالایی از آسیب پذیری مفاصل قرار می دهد. هرگز در زمان اجرای تمرینات قدرتی نفس را حبس نکنید و در حین انجام فعالیت به خوبی هوا را از ریه ها خارج نمایید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *