ویژگی های افراد غذا دوست

ویژگی های افراد غذا دوست

افراد غذادوست چه ویژگی هایی دارند؟ سبک تغذیه ای آن ها چگونه است؟ نحوه غذاخوردن افراد غذادوست را در این بخش مورد بررسی قرار داده ایم با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با رژیم گرفتن افراد غذادوست برای لاغری و کاهش وزن آشنا شوید.

وقتی به افرادی فکر می‌کنیم که خیلی غذا دوست دارند و اصطلاحا به آنان غذادوستان می‌گوییم، در مرحله اول کلمات لاغر و سالم به ذهن‌مان نمی‌آید. اما یکی از مطالعات اخیر منتشر شده در Obesity نشان می‌دهد که غذا خوردن مثل غذادوستان به افراد کمک می‌کند که لاغر و خوش‌هیکل بمانند.

محققان دانشگاه کورنل با مطالعه و بررسی حدود ۵۰۰ خانم آمریکایی با سبک‌زندگی‌های مختلف و شرایط متفاوت، از آنان خواستند که اطلاعات دقیقی درباره عادات غذایی‌شان ارائه کنند. در نهایت، این محققان دریافتند که به‌طور متوسط خانم‌هایی که خیلی بیشتر با علاقه غذا می‌خورند، یا مثلا خانم‌هایی که غذاهای جدید زیادی را با شور و علاقه امتحان می‌کنند، شاخص توده بدن (BMI) خیلی پایین‌تری نسبت به خانم‌های دیگر دارند.

این مطالعه نشان داد غذادوستان خیلی بیشتر دوستان‌شان را برای شام دعوت می‌کنند و به آشپزی کردن به‌عنوان یک کار خاص و دوست‌داشتنی نگاه می‌کنند و این دو علت باعث می‌شود که در کل خیلی بیشتر در خانه آشپزی کنند. در واقع یکی از کارهایی که شاخص توده بدن و کالری مصرفی را کاهش می‌دهد، آماده کردن وعده‌های غذایی در خانه توسط خود خانم‌ها است.

غذادوستان حتی خیلی کم‌تر به این مسئله فکر می‌کنند که مثلا آماده کردن یک غذا آسان هست یا نه و یا مثلا چقدر هزینه دارد. به نظر سرپرست این مطالعه «این یافته‌ها برای کسانی که رژیم می‌گیرند خیلی اهمیت زیادی دارد،‌ چون نشان می‌دهد که ترویج علاقه‌مندی به غذاهای مختلف و جدید و آشپزی کردن در خانه، به مردم و به‌خصوص به خانم‌ها کمک می‌کند که راحت‌تر وزن کم کنند یا وزن‌شان را ثابت نگه دارند، بدون این‌که احساس کنند به‌خاطر گرفتن رژیم دچار محدودیت خاصی شده‌اند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *